Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 119413 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
bij prio 2 heb je volgens mij wel vrijstelling voor de busbaan, dat hoorde ik de alarmcentrale laats zeggen tenminste.
Je mag oa over busbanen rijden, dubbel parkeren, en over fietspaden rijden als dat nodig is  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Robin Hundman

  • Gast
Voor zover ik weet mag in Amsterdam de ambulance altijd op de tram/busbaan.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Voor zover ik weet mag in Amsterdam de ambulance altijd op de tram/busbaan.

dat mag niet alleen in amsterdam maar overal gelukkig  ;D


Robin Hundman

  • Gast
dat mag niet alleen in amsterdam maar overal gelukkig  ;D

Ja maar in 4 steden hebben ze maar een tram, en ik bedoel dus ook B-vervoer.


firemanr

  • Gast
Je mag in principe nooit alleen met lichten aanrijden, ook niet bij prio 2!!! Dat is idd ook wat mij geleerd is. We hebben toen een hele discussie gehad over het feit of die prio 3 eraf gehaald moest worden, want dat doet bijna net zoveel als prio 3, niks dus....Je moet gewoon je aan de regels houden in het verkeer en dan zonder lichten of optische geluidsignalen..... ;)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
dat mag niet alleen in amsterdam maar overal gelukkig  ;D

Dat is dus niet waar. Hiervoor moet je toestemming hebben van de gemeente of rijden met prio1 of 2.

anders niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ze moeten gewoon die brancherichtlijn verplicht stellen,prio1 is prio1 dus alles erop en aan.En geen half bakken gedoe en geprutst met alleen blauw,en zeker geen eigenreide regeltjes die korpsen ff zelf verzinnen


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Je mag in principe nooit alleen met lichten aanrijden, ook niet bij prio 2!!! Dat is idd ook wat mij geleerd is. We hebben toen een hele discussie gehad over het feit of die prio 3 eraf gehaald moest worden, want dat doet bijna net zoveel als prio 3, niks dus....Je moet gewoon je aan de regels houden in het verkeer en dan zonder lichten of optische geluidsignalen..... ;)

Daarom hebben we hier in haaglanden o.a. geen prio 3.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Daarom hebben we hier in haaglanden o.a. geen prio 3.

Gr. Ricardo
Prio 3 is walgelijk. Want een prio3 melding kan ook inhouden dat je de volgende dag komt, (geen spoedeisend karakter)

Er zijn nog wel eens bevelvoerenden die uitrukken met een prio 1 naar een automaat en dan horen dat het loos is, zij roepen dan leuk we gaan met een prio3 ter plaatse. Oke parkeer dan ook je brandweerauto in de daarvoor bestemde parkeervakken, verder heb je geen ontheffingen etc. (wegenverkeerswet) Dus die prio 3 afschaffen dat ding....

De brandweer heeft wel of geen spoed...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


De brandweer heeft wel of geen spoed...

het levert wel veel fanmail op als zowel Baarn als Eemnes met prio1 naar Soest gaan voor bijstand,zoals een paar jaar geleden bij de ASI  ;D ;D ;D