ik geef nog niet op, je stelt 99% weet het echter 80% doet het, de formulering staat er wel letterlijk in en ik weet dat er uitvoerig over gesproken is in de evaluatie in 2003, gesteld is dat het voertuig tijdens een prio2 uitruk een ''rijdend obstakel'' kan vormen.
Ik weet niet van wanneer deze powerpoint presentatie stamt, of deze van voor eind 2003 of na 2003 is, dit kan natuurlijk nog al wat uitmaken, er is natuurlijk ook een rapport verschenen van de werkgroep optische en geluidssignalen, met vele voorstellen en aanbevelingen, waarvan een ruim aantal niet haalbaar en totaal on uitvoerbaar zijn, m.a.w. praktijk sluit niet aan op de voorstellen en aanbevelingen.
komende week heb ik waarschijnlijk nog kontakt met een aantal instanties, ik zal proberen er achter te komen hoe de overheid daar nu mee omgaat, de brancherichtlijn beveelt het aan, en dan wordt er expleciet gesproken over een prio2 uitruk met alleen blauw aan, de Nibra zoals jij zegt stelt dus dat het niet mag.
het probleem wat nu onstaat is dat de brancherichtlijn hem aanbeveeld, en andere instanties zeggen dat het niet mag.
een wet,regeling en richtlijn staan boven adviezen, in de wet staat niets hier over, de regeling ook niets en de richtlijn beveeld het aan, hoe gaat eventueel de rechter hier mee om na een incident?
ik vind het steeds spannender worden, er reageerd ook niemand anders meer, het is nu een discussie tussen jou en mij geworden, zijn er nog anderen die ''het weten''
even verder lezend, de regeling optisch en geluid zegt dat:''Bij de volgende werkzaamheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai- of knipperlicht voeren:'' en dan komt er een opsomming van werkzaamheden, waar onderandere het rijden met, echter de hulpdiensten is toegestaan om blauwlicht te voeren indien oranje niet aanwezig is, en deze regelling is later tot stand gekomen dan de branche richtlijn en is met de evaluatie van de branche richtlijn mee genomen, ik kan mij voorstellen dat hier het antwoord ligt, maar zoals gezegd, ik vraag het na, ik zal het aan of uitstaan van het blauw zonder geluid vast moeten leggen tijdens een rit, dit hebben wij 4 jaar geleden vast gelegd, en weet ook niet meer precies hoe dit is gebeurd.
dan nog een teleurstelling voor jou ook in noord holland noord kom ik ze regelmatig tegen met alleen blauw aan.