Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 119323 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
overigens op mijn vraag aan een aantal brandweerschauffeurs en dan vanuit het land, dus niet alleen ''onze'' regio (van jou en mij bedoel ik) of zij met blauw licht rijden bij prio2 is het antwoord volmondig ja
met licht aan de kazerne uit, en zo nodig opschalen naar prio 1, en de sirene er bij (bijv voetschakelaar of claxonring)

Dus je staat toch heel ver van de realiteit af.....

groeten,
René de Caluwé


email

  • Gast
er geen kip op de weg zit en er in geen velden of wegen verkeer is te bekennen.

En die ene kip denkt ook dat hij alleen op de weg is!
Volgens mij is er nu eindelijk duidelijkheid.

Prio 1 => alles aan.  Alles aan=>in kazerne aanzetten, en uitzetten als je tp bent.  Volgens mij kan het niet duidelijker!
Worden er mensen wakker van ons geluid..... jammer toch, weten ze dat er andere mensen werken voor hun en andermans veiligheid.

Brancerichtlijn => eindelijk duidelijkheid !!!!


brw_sluis

  • Gast
Ik zou het bij ons niet weten eigenlijk maar ik weet wel dat ze bij kwart voor 12 (23.45 uur) nog me sirene rijden....heb nog nooit een melding meegemaakt 's nachts dusja..:-\


fireman77

  • Gast
Ik zou het bij ons niet weten eigenlijk maar ik weet wel dat ze bij kwart voor 12 (23.45 uur) nog me sirene rijden....heb nog nooit een melding meegemaakt 's nachts dusja..:-\

Gaan jullie buiten dienst dan na twaalf uur(00.00 uur)!!!!!!


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Gaan jullie buiten dienst dan na twaalf uur(00.00 uur)!!!!!!



Ja hoor..  ??? Wat denk je zelf.. Pfff

Tuurlijk niet, en dat zegt hij toch ook helemaal niet?


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #185 Gepost op: 1 augustus 2005, 09:43:33
Ben chaufeur in Laren en wij kennen geen prio 2 net als de rest van de regio. En wij mogen wel over de busbaan en als het noodzakelijk is mogen we ook over fietspaden en vluchtstroken. dan melden we dat aan de AC en komt er toestemming. En ja we gedragen ons als gewone weg gebruiker.

Toestemming vragen aan ac zou dan hier overschakelen naar prio2. Het is eigenlijk het zelfde maar dan anders. Jullie rijden nooit met prio2 weg.......


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #186 Gepost op: 2 augustus 2005, 13:22:59
Ik snap er even niets meer van wat er hier allemaal voor onduidelijkheid wordt gecreeerd.
Ik vind het buitengewoon knap zoals sommige mensen regels zo opvatten dat je altijd met blauwblauw aan mag rijden. Echt respect hiervoor! Alsof ze zelf de richtlijnen geschreven hebben!

Wat prio 2 en vrijstellingen betreft, want die heb je wel degelijk als je prio 2 rijdt en ter verduidelijking, prio 3 is om een patatje te gaan halen bij de snack op de hoek;
(Te vinden in  regelement verkeersregels en verkeerstekens 1999, de artikelen 3,10,11,23,24,25,26,42,43,46,59,62,73,76,77,78,81 en 98. Kan je hier natrekken dus ik verzin het echt niet zelf)
Hierin staat  het volgende samengevat in begrijpbaar nederlands:
De bestuurders van voertuigen die geen gebruik maken van optische en geluidssignalen, maar wel door de brandweer worden ingezet voor een repressieve taak zoals omschreven wordt in artikel 1 van de brandweerwet uit 1985,mogen gebruik maken van een aantal vrijstellingen. Zoals een eenrichtingsstraat inrijden etc.
Helaas voor sommige mensen, maar met deze regeling komt weer een excuus om met prio 2 met optische signalen aan te rijden te vervallen.

PS,

Heeft er als eens iemand serieus meerwaarde van gehad als ze met prio 2 met optische signalen naar een inzet rijden? Dan bedoel ik niet die auto die op de rem gaat staan voor je en de kant in duikt, want dat kost ook alleen maar tijd.
Ik nog nooit in ieder geval!


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #187 Gepost op: 3 augustus 2005, 09:22:01
Ik zou het bij ons niet weten eigenlijk maar ik weet wel dat ze bij kwart voor 12 (23.45 uur) nog me sirene rijden....heb nog nooit een melding meegemaakt 's nachts dusja..:-\

Logisch, je bent 15....
TWITTER foto's suck....


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #188 Gepost op: 21 augustus 2005, 23:45:56
Heb zelf keer gehad dat ik terug kwam van een Café. Om 4 uur s'nachts ik reed ik terug (op de fiets natuurlijk) was geen hond op straat. Kwam ik bij een kruising met stoplichten ik had groen en reed door. Kwam er van de andere kant in 1 keer een politiewagen met alleen blauw aan scheuren dan schrik je wel.

Als er nou iemand had gefietst die ook van café af kwam en wat biertjes op had . En die niet snel reageert dan kan dat wel anders aflopen.


firemanr

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 22 augustus 2005, 19:47:33
Logisch, je bent 15....

Hoezo? Istie doof dan?