Ik mag hopen dat je het tekort aan nachtrust als een leuk grapje op heb geschreven.....!!!
Het is geen geintje. Je zult een afweging moeten maken, je kunt er niet zo aan voorbijgaan dat er mensen zijn met bijna net zo'n verantwoordelijke baan als een brandweerman, chirurgen, piloten, die nachtrust nodig hebben. Mijn zoon werkt bij een concurrerend verhuurbedrijf. Komt soms om 10 's avonds thuis en moet dan om zeven uur de volgende ochtend weer bij de klant zijn en hoog in de truss klimmen. Als ie dan midden in de nacht wakker wordt door een technische storing van een winkelcentrum kan dat gevolgen hebben voor zijn veiligheid, door een tekort aan nachtrust. Ik ben zelf iemand die -als ie midden in de nacht wakker gemaakt wordt- pas weer goed in slaap komt tegen de tijd dat ie er weer uit moet.
Natuurlijk moet je met zwaailicht én sirene naar een brand door het verkeer. Maar niet als een dom blondje: in alle gevallen. Het moet een verstandige afweging zijn: wat win ik er mee en wat kost het. Niet ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Henk