Brandweerkorpsen zonder volwaardige Tankautospuit

Auteur Topic: Brandweerkorpsen zonder volwaardige Tankautospuit  (gelezen 8225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Gepost op: 18 juli 2014, 23:37:58
Hallo Allemaal.

Ik vroeg mij af waar er in Nederland nog kazernes zijn zonder een volwaardige tankautospuit of een serie voertuigen die samen een volwaardig voertuig vormen. Veelal vanwege bijzondere omstandigheden in het uitrukgebied zoals Natuur of kleine straatjes. Volgens mij worden dat er steeds minder.

Bij mij reeds bekend:
- Hoog Soeren. (Beschikt enkel over een SB voor Natuurbranden)
- Ilpendam. (Heeft enkel kleine Autospuit ivm nouwe straatjes in 't dorp)
- Oost-Knollendam (Kleine autospuit aangeschaft door dorpsbewoners ivm opheffen gemeentebrandweer)
- Spijkerboor (Kleine autospuit aangeschaft door dorpsbewoners ivm opheffen gemeentebrandweer)
- Sloten (FR) (Enkel Kleine Iveco met Motorspuit, reden onbekend)
- Koudekerke? (Heeft volgens mij alleen nog een SIV of een VIV)

Is er iemand die nog meer posten kent?

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2014, 23:44:13
Naarden heeft toch een extra smal voertuig?
Als ik het wel had, is autoladder Dirk aan de achterzijde smaller gebouwd om om het uitzwaaien van de kont in de smalle binnenstad te voorkomen.

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2014, 23:57:00
Koudekerke is een dorp op 5 minuten rijden van post Vlissingen en Middelburg-Stromenweg. Er zijn genoeg dorpen op Walcheren (ook gemeente Veere) zonder post. Van een 'korps' is dan ook geen sprake.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2014, 00:00:01
Citaat van: Bert65 link=msg=1284493 date=1405719853
Naarden heeft toch een extra smal voertuig?
Als ik het wel had, is autoladder Dirk aan de achterzijde smaller gebouwd om om het uitzwaaien van de kont in de smalle binnenstad te voorkomen.

Naarden heeft een kleiner type TS inderdaad voor de Vesting. Het verschil is dat hun ook beschikken over een volwaardige Tankautospuit naast de kleine auto. Dat hebben de eerder genoemde posten niet.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2014, 00:32:16
Citaat van: stln01 link=msg=1284499 date=1405720620
Koudekerke is een dorp op 5 minuten rijden van post Vlissingen en Middelburg-Stromenweg. Er zijn genoeg dorpen op Walcheren (ook gemeente Veere) zonder post. Van een 'korps' is dan ook geen sprake.

Afdeling ongefundeerde uitspraken
Als er een voertuig is moet er toch echt een korps zijn om dit voertuig te bezetten, dus een beetje erg domme uitspraak in mijn ogen.

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2014, 01:42:54
Vooruit dan, Korps Veere Post Koudekerke.

KeesZ

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2014, 02:08:27
In dit topic mag De Woude niet ontbreken  ;)

Nikon :-)

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2014, 07:06:08
Den Burg Texel de 55631

Met de vervanging van de PM 677 door een kleine autospuit en een dienstbusje voor het personeel, kwam er ook bluscapaciteit voor de nauwe straten van de dorpen. Het voertuig is geleverd door Visser Truckservide uit Zwaag. De (op)bouw van het voertuig werd verzorgd door Fire Techniek Nederland uit Den Helder, Storm Fire Service uit Rotterdam en Galtec uit Hippolytushoef. Het opvallend compacte voertuig is voorzien van een UHPS Rosenbauer pomp. Het voertuig heeft 1000 liter water en 50 liter SVM bij zich en heeft een 3,7 KVA GEKO aggregaat en Fireco lichtmast. Vermeldenswaardig is dat de nieuwe Renault als eerbetoon vernoemd is naar Willem Polman, bevelvoerder van het korps. Hij was nadrukkelijk betrokken bij de plannen en het ontwerp van het voertuig. Willem is op 2 maart 2008 verongelukt bij een helikoptercrash tijdens zijn werk voor het NIOZ op de Zuidpool.

Geen LD.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2014, 07:14:33
Kon het niet meer weghalen. Den Burg heeft naast dit kleinere voertuig natuurlijk wel de nodige echte autospuiten.

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2014, 07:58:20
Opvallend gebruik van de term korps in dit item. Daar zijn er sinds 1 januari jl. nog slechts 25 van en geen van hen is in dit topic genoemd.......