Iemand anders dan MMT of patiënt aan boord?

Auteur Topic: Iemand anders dan MMT of patiënt aan boord?  (gelezen 6833 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Gepost op: 22 juli 2014, 09:35:02
Hoe vaak gebeurd het, en mijn vraag vooral, waarom gebeurd het dat een agent meevliegt naar het UMC st Radboud?

Nieuwsfeit:
Aalten - Bij het bedrijf Kaemingk aan de Vierde Broekdijk in Aalten is maandagmiddag een werknemer zwaargewond geraakt na een val. De man is onder begeleiding van een trauma-arts perambulance naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen vervoerd.

De werknemer was rond 15.00 uur bij het bedrijf aan het werk. Door nog onbekende oorzaak viel de man van ruim drie meter hoogte. Omdat het letsel dusdanig groot was, kwam er een traumahelikopter voor assistentie ter plaatse. Nadat het slachtoffer stabiel genoeg was, is deze onder begeleiding van een trauma-arts naar Nijmegen vervoerd.

De arbeidsinspectie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het bedrijfsongeluk. Tijdens de werkzaamheden van de hulpdiensten werd het werk door het bedrijf enige tijd stilgelegd.

http://www.112achterhoek-nieuws.nl/article/16966-man-valt-van-hoogte-in-aaltense-bedrijf-

Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2014, 09:42:37
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1285174 date=1406014502
Hoe vaak gebeurd het, en mijn vraag vooral, waarom gebeurd het dat een agent meevliegt naar het UMC st Radboud?
Bij een aangehouden verdachte zou het een optie kunnen zijn, omdat deze bewaakt moet worden. Maar daar lijkt me hier geen sprake van. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2014, 09:43:39
Voor een eerste verklaring, of gewoon omdat het kan?

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2014, 09:54:15
De arts gaat vaak met de patiënt naar het ziekenhuis met de ambulance. De heli vliegt ook naar het ziekenhuis om de arts weer op te pikken.

Hierdoor is er dus een plekje vrij in de heli, dus vragen staat vrij dan he >:D
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

MarcMaurerNL

• Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #4 Gepost op: 3 september 2014, 23:14:54
Ambulanceverpleegkundige zie je ook vaak mee vliegen
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2014, 06:45:12
Ik heb het een keer meegemaakt dat een agent mee vloog in de LL4. De arts was met de ambu mee naar het UMCG waar door er een plek vrij kwam in de heli. Een agent is toen mee geweest met de LL naar groningen toe en is daar opgehaald door zijn collega. In de ll moest het koppel wel af verder mocht alles mee. De agent vloog mee omdat de piloot vroeg of er nog iemand was die graag wou meevliegen van de hulpverleners. (Ik zie het vaker gebeuren dat een agent of brw man mee vliegt naar t ziekenhuis)

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2014, 09:31:22
Hier zelfs laatst een burger die eerste hulp had verleent

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #7 Gepost op: 4 september 2014, 12:30:55
Of er was een reden die wij niet wisten, of het was een mooi extraatje voor de agent.  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #8 Gepost op: 4 september 2014, 17:34:06
Er zijn 4 stoelen in een EC135 HEMS, 2 voorin voor de MMT-Piloot en MMT-Verpleegkundige (als vliegtechnische ondersteuning), en 2 in het medische compartiment. Er is dus vrij vaak "een plekje vrij".
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 4 september 2014, 17:53:47
Nu ik dit zo even lees vraag ik me iets af.

Normaal als je kind echtgenoot of familielid oid. iets overkomt mag je mee naast de chauffeur in de ambu naar het ziekenhuis

Stel het slachtoffer gaat niet met de ambu maar met de LL naar het ziekenhuis zou je dan mee mogen vliegen?