Dan schend je alsnog geen Copyright regels. Dat er een hoop andere regels zijn die je schend geloof ik direct. Maar copyright niet.
zou ik er wel mee mogen rijden als ik er geen zwaailichten op heb?
Er zit overheids striping op dit voertuig op dit voertuig, het is voor particulieren niet toegestaan om hiermee te rijden. En of dit dan wel copyright schending is of niet laten we maar even in het midden, hier zijn al genoeg discussies over geweest.
We hebben al een topic over oneigenlijk gebruik van overheids striping of striping die erop lijkt, daaruit is op te maken dat particulieren of niet overheids bedrijven word verzocht de striping te verwijderen om wildgroei aan striping varianten te voorkomen, ook de orginele striping moet verwijdert worden.
Voorbeeldje, er was een brandweerlimo waarbij vrijwilligers een rode limousine hadden laten voorzien van de witte en blauwe strepen, LFR heeft verzocht deze striping te verwijderen of aan te passen omdat deze op overheids/brandweer striping leek.;
Je zal er misschien best een tijd mee rond kunnen rijden, maar uiteindelijk zal het LFR getipt worden nadat je bijvoorbeeld door een agent aan de kant bent gezet voor een controle en dan zal je alsnog een brief thuis krijgen met het verzoek de striping te verwijderen.
Het is nog niet wettelijk geregelt dat het gebruik van overheids striping verboden is, maar er is al wel jurisprudentie over en hier moeten rechters zich ook aan houden, er kan tijdens een volgende rechtzitting verwezen worden naar deze jurisprudentie. Dit laatste gaat over een rechtzaak tussen de nederlandse staat en een beveiligingsbedrijf, laatste genoemde wijgerde na tussenkomst van het LFR de op overheids striping lijkende strepen te verwijderen. Zelf waren ze van mening dat dit gezag uitstraalde, de rechter oordeelde dat de striping verwijdert moest worden en veroordeelde ze ook nog tot het betalen van de proces kosten, a 7000 euro.