Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56050 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

s@nder

• chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
bij rode kruis en sigma werkt het wel anders, is mijns inziens niet vergelijkbaar.

Wat bedoel je hiermee????

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Dat is dus het bijzondere aan onze brandweer-cultuur. Iemand die bij 'de brandweer' zit, heeft blijkbaar een bepaalde drang om dat naar buiten toe kenbaar te maken.
"Ik hoor erbij" wat wordt ondersteund met kleding, stikkers, bordjes etc etc.
Ga maar naar een brandweerbeurs en velen lopen daar te paraderen met hun uniform, trui, bordjes achter de voorruit. Altijd wel weer leuke poppenkast hoor, gaat het niet om.

In geen enkele andere 'beroepsgroep' zie je dat.

Ooeps, toch wel, de brandweerfotografen.
[Zo is het toch weer ONtopic]

En zo verzanden we weer bij een discussie die al verschillende keren is gevoerd. Dus mede brandweer collega's, laten we allemaal voor Rolf het bordje weghalen want hij stoort zich er blijkbaar aan......
TWITTER foto's suck....

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
is dat niet een beetje vreemd dat wij hier dan in onze gemeente regelmatig de SvD (denk ik) in zijn kleine brandweer auto voor bij horen racen met optische en geluids signalen onderweg naar de kazerne..

Dat is inderdaad vreemd dan ja, opkomst naar de kazerne wordt hierbij expliciet genoemd ;)

tower-ladder

• Senior gebruiker
Citaat
Even zo goed als dat het gebruik van het politie logo niet is toegestaan zou het gebruik van brandweerlogo en teksten door niet in dienst zijnde personen verboden moeten worden.

Sterker, nog dat is ook voor de brandweer zo. Het logo en de tekst en de striping zijn beschermd. Alleen wordter nog (niet, of te weinig) tegen opgetreden. Dit wordt in mijn ogen mede veroorzaakt door een deel van de brandweer zelf die ook maar wat doen met logo's striping en gebruik uniform kleding in combinatie met burgerkleding.
Deze week nieuw kleding pakket ontvangen met voorschriften voor het dragen, en daar gaan we als middenkader ook strakker de hand in houden. Het verschil tussen DE BRANDWEER, en allemaal loslopende figuren met hesjes en jasjes is straks duidelijk. Die horen er niet bij!
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Rolf Pieters

• Forum gebruiker
  • Rolf Pieters
...laten we allemaal voor Rolf het bordje weghalen want hij stoort zich er blijkbaar aan......

Jammer dat je zo reageert. Dat heb ik namelijk nooit beweerd.
Ik vind het prima dat je op mijn posts reageert, maar hou het wel feitelijk en zuiver.

Ik blijf het alleen opmerkelijk vinden dat veel (met name vrijwillige) brandweerlieden hun 'brandweer zijn' zo willen etaleren.
Bij andere andere beroepsgroepen rijden mensen toch ook niet met bordjes achter de voorruit met daarop de naam en logo van hun werkgever?
Thats all.

Ik heb namelijk in deze threat al meerdere keren gevraagd, met welke reden mensen WEL met dergelijke bordjes rijden.
En daar komt dus geen antwoord op !
Is dat niet veelzeggend?

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Het is in Nederland heel ongewoon (geworden) om je beroep te tonen. Enige tijd terug hadden heel veel mensen achter hun naam, ook het beroep wat ze deden in de telefoon gids staan.
In vele landen in de wereld zijn mensen trots op wat ze doen, en laten dat aan iedereen die dat wil, zien. Dat is een cultuur die we hier niet kennen maar waar niets mis mee is naar mijn idee.
In bv Duitsland en Oostenrijk is het heel gewoon dat de plaatselijke brandweer in de organisatie zit van belangrijke dorps of streek feesten. Op zulke feesten zie je de leden van de brandweer dan ook in hun "dienstkleding" verschijnen.

Het lijkt er op dat de meeste mensen zich schamen voor wat ze doen, wat overigens helemaal niet nodig is.

Dit alles heeft echter niets te maken met het topic, bedenk ik me tijdens het typen van dit reply :-\

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Jammer dat je zo reageert. Dat heb ik namelijk nooit beweerd.
Ik vind het prima dat je op mijn posts reageert, maar hou het wel feitelijk en zuiver.

Ik blijf het alleen opmerkelijk vinden dat veel (met name vrijwillige) brandweerlieden hun 'brandweer zijn' zo willen etaleren.
Bij andere andere beroepsgroepen rijden mensen toch ook niet met bordjes achter de voorruit met daarop de naam en logo van hun werkgever?
Thats all.

Ik heb namelijk in deze threat al meerdere keren gevraagd, met welke reden mensen WEL met dergelijke bordjes rijden.
En daar komt dus geen antwoord op !
Is dat niet veelzeggend?

Grappig dat je dat zegt. Dat vind ik namelijk van jou soort mensen. Ik heb al een keer een situatie die ik meegemaakt heb op dit forum gezet en toen reageerde ook niemand meer... Idd zegt heel veel...
TWITTER foto's suck....

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
En hier hebben ze nou PM voor uitgevonden.......  8)

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
PM is prima, maar als mensen in het openbaar worden aangesproken moet je je ook in het openbaar kunnen verweren!
TWITTER foto's suck....

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Ook voor een journalist geldt dat hij alleen mag parkeren daar waar het wettelijk gezien toegestaan is. Dus zeker niet op een plek waar het wellicht verkeersgevaarlijk is of kan zijn.

Niet helemaal waar de persfotografen en cameramensen in Leiden hebben van de gemeente allemaal een ontheffing van artikel 87 RVV 1990 gekregen.
Deze staat de houder toe om te parkeren op parkeerverboden, op trottoirs en in bermen.
Het rijden langs inrijverboden en rijden over paden naar sportaccodaties.
En daarbij kreeg een collega een bekeuring omdat hij nettjes isn een vrij parkeervak ging staan in een betaald parkeren zone, omdat hij allleen ontheffing had om hem op de stoep te parkeren.
Zijn netheid werd dus gestraft met 50 euro, dat is dus weer echt nederlands.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl