Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56054 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Grappig dat je dat zegt. Dat vind ik namelijk van jou soort mensen. Ik heb al een keer een situatie die ik meegemaakt heb op dit forum gezet en toen reageerde ook niemand meer... Idd zegt heel veel...

Grappig dat hij wat zegt, wat vind jij van welk soort mensen en welke situatie heb je al eerder meegemaakt? In tegenstelling tot Rolf praat jij in raadsels terwijl ik het toch wel eens ben met Rolf. Het is inderdaad opvallend dat deze beroepsgroep (en hun geinteresseerden) hun werk/interesse nogal etaleren. Stratenmakers lopen niet snel in hun vrije tijd met petjes en/of tshirts van hun werkgever en hebben geen bakstenen achter hun voorruit liggen. Waarom je zo geraakt bent door Rolf's constatering is mij een raadsel, volgens mij valt hij er niemand mee aan...

Rolf Pieters

• Forum gebruiker
  • Rolf Pieters
Dat vind ik namelijk van jou soort mensen. Ik heb al een keer een situatie die ik meegemaakt heb op dit forum gezet en toen reageerde ook niemand meer... Idd zegt heel veel...

Welk 'soort' ben ik dan?
Worden mensen op basis van één mening hier in 'een soort' ingedeeld?

Tja en wat jouw 'eerdere situatie' betreft? Geen idee waar je het over hebt, dus daar moet je mij niet in betrekken.
Ik kan alleen verbaasd zijn over je licht-geraaktheid.

firehouse13

• HBT te Bergen-NH
  • Junior gebruiker
  • **
  • Brandweer Bergen Blusgroep Schoorl
Waarom er mensen zijn die met een bordje achter het raam rijden, in een brandweershirt lopen of een brandweerpetje ophebben etc.?

ach ja, misschien zijn er toch nog mensen TROTS op het feit dat ze bij de brandweer zitten.
ik in ieder geval wel.

en verder zal het mij worst wezen.

Greetz Rob Limmen (vrijwilliger in Schoorl en beroeps bij Brandweer Bergen-nh)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Ik vind er niets mis mee dat mensen die zelf werkzaam zijn bij de brandweer dat uitdragen. Met trots op je werk is niets mis! Wat wel mis is is dat een heleboel randfiguren ook met dezelfde tekens op gaat lopen. Maar daar werkt de brandweer / BZK(?) zelf aan mee door toestemming te geven voor het gebruik van het brandweerlogo bij bijv de brandweerwinkel...

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Volledig mee eens! Maarja, "het kwaad" is al geschied!
TWITTER foto's suck....

Rolf Pieters

• Forum gebruiker
  • Rolf Pieters
OK, het gaat dus om het uitdragen van TROTS.

Nou prima, Dan zijn we er toch?
Is dat nou zo moeilijk om dat als reden op te geven?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
OK, het gaat dus om het uitdragen van TROTS.

Nou prima, Dan zijn we er toch?
Is dat nou zo moeilijk om dat als reden op te geven?

::) ::) Je loopt met brandweer omdat je het zo erg vind?? Sorry maar je reactie kan ik echt niet plaatsten. Misschien moet je dit eens lezen: http://www.brandweerstadsgewest.nl/getme.php?site_ID=257&pageid=6924 daar kan menig beroepsgroep nog een puntje aan zuigen...

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Je moet ook eens kijken hoe die bordjes er uit zien, ik persoonlik vind dat die bordjes vragen voor een reactie van de arm der wet.

Op die bordjes staat BRANDWEER fotograaf (dus in het heel groot brandweer en in het heel klein fotograaf.

Eigenlijk moest het gebruik van dit soort kentekens aan banden gelegd worden, enkel personen verbonden aan een brandweerdienst of eender welke andere dienst zouden van die dienst een bordje mogen gebruiken.

Welke meerwaarde hebben dit soort bordjes? Meestal geen maar soms heb je er een voordeel bij.
Bijv Alcohol controle terwijl je op weg naar een oproep bent - STOPPEN bij oom agent en zeggen dat je onderweg bent naar de kazerne voor oproep en meestal hebben ze dan het plaatje al gezien.
Weg afzetting om een of andere reden en er is een mogelijkheid om toch door te rijden mits aantonen dat je brandweerman bent.

En idd je mag toch best trots zijn op het feit dat je (actief lid bent van zo een leuke en goede organisatie die altijd klaar staat voor de medemens.
Als politiebeamte kan je dit idd misschien beter niet etaleren want dat kan wel eens nare gevolgen hebben in sommige situaties. Ook al is dat zeer spijtig, ook dit soort mensen zijn nodig en doen ook maar hun job, zij verdienen eigenlijk ook veel respect voor het gene zij doen. Zolang je je aan de regels houd heb je geen last met deze mensen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Rolf Pieters

• Forum gebruiker
  • Rolf Pieters
::) ::) Je loopt met brandweer omdat je het zo erg vind?? Sorry maar je reactie kan ik echt niet plaatsten. Misschien moet je dit eens lezen: http://www.brandweerstadsgewest.nl/getme.php?site_ID=257&pageid=6924 daar kan menig beroepsgroep nog een puntje aan zuigen...

Hmm stukje tekst van 5 jaar oud  :-\
Ik begrijp de relatie niet tussen het te pas en te onpas uitdragen van je werk of hobby en het zijn van een betrouwbare organisatie.
Er zijn talloze betrouwbare organisaties, bedrijven en instellingen die prima functioneren, maar waar je verder niks over hoort.
Ik spreek daar verder geen waarde-oordeel over uit, maar een verschil is het wel.

Ik zelf werk bv bij een energiebedrijf. Het aantal energiestoringen in Europa is nergens zo laag als in Nederland. Ik zou dat als reden kunnen zien om trots te zijn op mijn werkgever. Toch ken ik niemand die in privetijd met kleding en bordjes van Eneco NUON of Essent rijdt. Noch werknemers van die bedrijven, noch 'wanabees' of 'fans' ervan.

Er leeft op een of andere manier de beleving dat ik 'de brandweer' hier aanval of zo.
Dat is het niet. Ik gun ieder zijn speeltje, zijn drang om saamhorigheid uit te dragen etc etc.
Ik zoek alleen een verklaring voor dit fenomeen. Thats all.
Maar die vraag is klaarblijkelijk te moeilijk om te beantwoorden en wordt dan DUS maar als 'aanval' geinterpreteerd. Jammer.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Jij werkt bij een energiebedrijf, een 9-5 baan(?). De meeste brandweermensen in NL zijn vrijwilligers. Ze hebben er bewust voor gekozen om mensen in moeilijke omstandigheden te gaan helpen. Daarvoor gaan ze, naast hun eigen baan, door de week savonds naar opleidingen, oefenavonden, enz. Ook in het weekend zijn ze er vaak mee bezig. Als je dan niet trots op je 'werk' zou zijn dan was je ook geen vrijwilliger geworden.

Maar deze discussie gaat een beetje of topic  ;) Als je wenst kan je voor het 'brandweer gevoel' een eigen topic openen in het brandweer board  ;)