Je loopt met brandweer omdat je het zo erg vind?? Sorry maar je reactie kan ik echt niet plaatsten. Misschien moet je dit eens lezen: http://www.brandweerstadsgewest.nl/getme.php?site_ID=257&pageid=6924 daar kan menig beroepsgroep nog een puntje aan zuigen...
Hmm stukje tekst van 5 jaar oud
Ik begrijp de relatie niet tussen het te pas en te onpas uitdragen van je werk of hobby en het zijn van een betrouwbare organisatie.
Er zijn talloze betrouwbare organisaties, bedrijven en instellingen die prima functioneren, maar waar je verder niks over hoort.
Ik spreek daar verder geen waarde-oordeel over uit, maar een verschil is het wel.
Ik zelf werk bv bij een energiebedrijf. Het aantal energiestoringen in Europa is nergens zo laag als in Nederland. Ik zou dat als reden kunnen zien om trots te zijn op mijn werkgever. Toch ken ik niemand die in privetijd met kleding en bordjes van Eneco NUON of Essent rijdt. Noch werknemers van die bedrijven, noch 'wanabees' of 'fans' ervan.
Er leeft op een of andere manier de beleving dat ik 'de brandweer' hier aanval of zo.
Dat is het niet. Ik gun ieder zijn speeltje, zijn drang om saamhorigheid uit te dragen etc etc.
Ik zoek alleen een verklaring voor dit fenomeen. Thats all.
Maar die vraag is klaarblijkelijk te moeilijk om te beantwoorden en wordt dan DUS maar als 'aanval' geinterpreteerd. Jammer.