Het is wél verboden, maar kijk eens bij de brandweerwinkel Gebeurd al jaren en er word niets aan gedaan.
Moet je eens kijken hoe snel mijn internetshoppie dicht is, als ik de politiewinkel begin en politiekleding ga verkopen
Dat is nou juist het verschil van politie en brandweer. Het logo wordt anders "beschermd". Dit houdt in dat elke leverancier van wat dan ook een brandweerlogo mag leveren, MITS het aan de voorwaarden voldoet. De brandweerwinkel voldoet aan de voorwaarden. Er staat nergens beschreven aan wie ze het mogen verkopen, de verkoop staat vrij, dit in tegenstelling tot het politielogo.
Dus aan de ene kant vind ik wel dat de fotograaf de dupe is geworden voor de allerdaagse maatschappij, want dit is niet een op zichzelf staand feit, dit soort bordjes en andere onbenulligheden duiken overal op. Het is niet verboden om ze in het bezit te hebben. Iedereen kan er aan komen, en achter zijn raam leggen. Al dan niet ter zake doenend of dit nut heeft of niet.
Een aantal weken geleden heb ik een lid nog persoonlijk gewaarschuwd welke het brw. logo niet op de juiste manier toepaste en hier ook geen toestemming voor gevraagd had. Dit logo zette hij wel op al zijn foto;s. Hij was zich van geen kwaad bewust, en wist totaal niets van de regels en rechten. Ik bedoe maar, het is onwetendheid en men "doet maar wat" zonder zich erin te verdiepen.
Ik denk dat deze uitspraak nog wel een staartje krijgt.......