Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56845 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Misschien om te leveren aan echte brandweermensen? ::) ;)

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Tja niet leuk maar blijkbaar mag je zo'n bordje alleen gebruiken als je ook echt brandweerfotograaf bent. Zit wel wat in. Maar dan mogen de leveranciers van deze bordjes dit wel vermelden.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Brandweerwinkel heeft ook bij een aantal autobordjes de tekst geplaatst:

of

Bij winkels die door BiZa goedgekeurd zijn om politie spul te kopen moet je een ID tonen bij aanschaf  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Simpelweg de verkoop ook aanpakken. De biza-striping is beschermd en er word zonder toestemming van BiZa gebruik gemaakt van de striping én het brandweerlogo.
Ten tweede vind ik dat ze de term ''brandweer'' dezelfde bescherming moeten geven als de tekst politie.

Wat schetste mijn verbazing toen ik Dump2000 eens binnenwandelde in centrum R'dam? Volledige KMar-uniformen met logo, alles erop en eraan. Koppeltje was ook geen probleem.

M.a.w: de grens tussen wat mag wel en wat mag niet worden verkocht, is bij het grote publiek niet duidelijk.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
M.a.w: de grens tussen wat mag wel en wat mag niet worden verkocht, is bij het grote publiek niet duidelijk.

Daarom vind ik ook dat ze niet altijd het publiek moeten ''aanpakken'' maar eens de handelaren.
Zelfde als ex brandweerwagens die met de striping jaren lang rondblijven rijden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Bericht van: Gepost op: Vandaag om 20:18:46 » aangepast. In overleg met mod.

BH112

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat
Zelfde als ex brandweerwagens die met de striping jaren lang rondblijven rijden ....

dat vind ik een goeie want op marktplaats kun je vaak genoeg een complete brandweer auto of zelfs een complete TS kopen ( met striping en alles erop en eraan )....
hier zeggen ze toch ook niks van?
en dan gaan ze zeuren over een klein bordje waar dan het woord "Brandweerfotograaf" op staat....
best wel raar vind ik.. ;)
Hoofd Brandwacht:      -manschap A      -vliegtuigbrandbestrijding      -chauffeur/Pompbediener      -luchtmacht centralist

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Laten we afwachten wat ik te horen krijg van de medewerker van BZK.
Die moet meer op te hoogte zijn van de regels en richtlijnen dan ons.

Misschien krijgen we dan wat meer helderheid.

Bart S

• Gast
Wat schetste mijn verbazing toen ik Dump2000 eens binnenwandelde in centrum R'dam? Volledige KMar-uniformen met logo, alles erop en eraan. Koppeltje was ook geen probleem.

Op de open dagen van de KLu werd ook regelmatig kleding verkocht door de KMar. Denk aan T-shirts, fleece-vesten enzo met het KMar kogo....

Gast48368

• Gast
Het is wél verboden, maar kijk eens bij de brandweerwinkel  ::) Gebeurd al jaren en er word niets aan gedaan.
Moet je eens kijken hoe snel mijn internetshoppie dicht is, als ik de politiewinkel begin en politiekleding ga verkopen  ::)

Dat is nou juist het verschil van politie en brandweer. Het logo wordt anders "beschermd". Dit houdt in dat elke leverancier van wat dan ook een brandweerlogo mag leveren, MITS het aan de voorwaarden voldoet. De brandweerwinkel voldoet aan de voorwaarden. Er staat nergens beschreven aan wie ze het mogen verkopen, de verkoop staat vrij, dit in tegenstelling tot het politielogo.

Dus aan de ene kant vind ik wel dat de fotograaf de dupe is geworden voor de allerdaagse maatschappij, want dit is niet een op zichzelf staand feit, dit soort bordjes en andere onbenulligheden duiken overal op. Het is niet verboden om ze in het bezit te hebben. Iedereen kan er aan komen, en achter zijn raam leggen. Al dan niet ter zake doenend of dit nut heeft of niet.

Een aantal weken geleden heb ik een lid nog persoonlijk gewaarschuwd welke het brw. logo niet op de juiste manier toepaste en hier ook geen toestemming voor gevraagd had. Dit logo zette hij wel op al zijn foto;s. Hij was zich van geen kwaad bewust, en wist totaal niets van de regels en rechten. Ik bedoe maar, het is onwetendheid en men "doet maar wat" zonder zich erin te verdiepen.

Ik denk dat deze uitspraak nog wel een staartje krijgt.......