Even weer het topic naar boven halend:
Als beroepsfotograaf moet je toch wel boven de hobbyfotografen uit kunnen steken met je apparatuur? Dat zal het verschil in kwaliteit moeten geven, waardoor de foto's van een beroeps uit zullen steken boven die van de hobbyfotograaf.
Zelf zit ik in de flightsimulatorwereld, daar heb je gratis aanvullingen op de basis sim, en je hebt "payware". Het verschil waarom iemand bewust iets koopt en niet de gratis versie (en dan bedoel ik niet de illegale copy van de betaalde software, maar gratis gemaakt en uitgegeven software) gaat gebruiken is dus het verschil in kwaliteit. Dat zou dus in de fotografie ook het geval moeten zijn. Ik moet de hobby fotograaf die met een camera van boven de 3000 euro rond gaat lopen nog tegen komen. (al zal er hier en daar best eentje zijn). Ook de dure (lees beste) lenzen zijn voor de gemiddelde hoobyfotograaf niet algemeen goed.
Wat ik ook in een ander topic schreef, veel beroeps komen voor een "normale" schoorsteenbrand niet langs laat in de avond als het regent. Ook een containerbrand is niet een populair onderwerp voor de beroeps. Als het dan uit de hand loopt zijn ze te laat, terwijl de hobbyfotograaf er dan wel is. Die gaat nl uit hoofde van zijn hobby naar iedere inzet, ongeacht de grootte van het incident.
Je zult dus voor je broodwinning wat vaker op pad moeten gaan, en niet een persalarm af moeten wachten. Wees er bij op het moment dat er wat gebeurt, en zorg dat je mobiel je foto's kunt verzenden naar de krant. Is een investering, maar dat is inherent aan je beroep denk ik. Dat zal zich dus terugverdienen.
We leven in een snelle wereld, en dat vergeten de "kranten magnaten" wel eens. Dat is en blijft een traag medium. Je kunt het versnellen door bv mobiel internet te gaan gebruiken om je foto's op de plek van bestemming te krijgen.
Dit betoog heeft niets met het bordje waar dit topic mee is gestart, te maken of mensen moeten het idee hebben dat een dergelijk bordje bij kan dragen aan de snelheid van het leveren van foto's