Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56840 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

peebee

• Senior gebruiker
Op zich klopt het wat je zegt. En dat gebeurd ook. Zo ben ik ook gaan schrijven voor Vakblad Incident en kan je foto's van mij zien staan op de website van de krant terwijl ik nog steeds ter plaatse sta ;-) Daarnaast heb ik nog wat ander fotowerk waar jullie (nog) niets wat van zien. En bij televisie-items kan je niet zien of het wel of niet van mij is.
....
Mensen die nu denken even snel in te stappen zonder rekening te houden met een ander hoeven er niet op te rekenen dat een volgende generatie rekening houdt met hun. Het koekje van eigen deeg zal altijd om de hoek loeren ;-)

In je reacties (ook in andere topics) had ik dat gevoel al :) Volgens mij ben je redelijk goed mee bezig. De opmerkingen waren ook naar de algemene doelgroep; Bijv. Foto's op een forum als dit is geen reden voor een rekening, maar is gratis reclame! Etc.

Je kan als beroepsgroep de amateur niets kwalijk nemen; Wel de afnemers, die blijkbaar minder kwaliteit en continuiteit accepteren. Maar ook dat is resultaat van het te lang vanaf een berg naar het gepeupel kijken en denken dat je uniek en onaantastbaar bent. Iedere krant staat onder druk, informatie is "gratis" op het internet en het open zetten voor geld werkt niet. Een krant is ook altijd oud nieuws, waar bijv. een dienst als "Breaking News On" (BNO) vanuit Twitter (en NL) inmiddels een internationaal opererende concurrent is geworden voor het ANP/Reuters/en weet ik hoe die bureaus heten.

Iedereen zoekt zijn weg in de nieuwe wereld......Ik ben heel benieuwd naar de opkomst van digitale magazines voor devices als de ipad; met bewegende beelden etc. Waar de documentaire zeg maar uitgeschreven staat, en wordt ondersteund door dia presentaties en verklarende filmpjes.

(Maar goed volgens mij raak ik behoorlijk van de oorspronkelijke topic-titel verwijderd :))
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Regio 23-Noord

• Junior gebruiker
  • **
Je hebt het over Limburg Noord?

Jawel over Limburg-Noord.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Even weer het topic naar boven halend:

Als beroepsfotograaf moet je toch wel boven de hobbyfotografen uit kunnen steken met je apparatuur? Dat zal het verschil in kwaliteit moeten geven, waardoor de foto's van een beroeps uit zullen steken boven die van de hobbyfotograaf.

Zelf zit ik in de flightsimulatorwereld, daar heb je gratis aanvullingen op de basis sim, en je hebt "payware". Het verschil waarom iemand bewust iets koopt en niet de gratis versie (en dan bedoel ik niet de illegale copy van de betaalde software, maar gratis gemaakt en uitgegeven software) gaat gebruiken is dus het verschil in kwaliteit. Dat zou dus in de fotografie ook het geval moeten zijn. Ik  moet de hobby fotograaf die met een camera van boven de 3000 euro rond gaat lopen nog tegen komen. (al zal er hier en daar best eentje zijn). Ook de dure (lees beste) lenzen zijn voor de gemiddelde hoobyfotograaf niet algemeen goed.

Wat ik ook in een ander topic schreef, veel beroeps komen voor een "normale" schoorsteenbrand niet langs laat in de avond als het regent. Ook een containerbrand is niet een populair onderwerp voor de beroeps. Als het dan uit de hand loopt zijn ze te laat, terwijl de hobbyfotograaf er dan wel is. Die gaat nl uit hoofde van zijn hobby naar iedere inzet, ongeacht de grootte van het incident.
Je zult dus voor je broodwinning wat vaker op pad moeten gaan, en niet een persalarm af moeten wachten. Wees er bij op het moment dat er wat gebeurt, en zorg dat je mobiel je foto's kunt verzenden naar de krant. Is een investering, maar dat is inherent aan je beroep denk ik. Dat zal zich dus terugverdienen.
We leven in een snelle wereld, en dat vergeten de "kranten magnaten" wel eens. Dat is en blijft een traag medium. Je kunt het versnellen door bv mobiel internet te gaan gebruiken om je foto's op de plek van bestemming te krijgen.

Dit betoog heeft niets met het bordje waar dit topic mee is gestart, te maken of mensen moeten het idee hebben dat een dergelijk bordje bij kan dragen aan de snelheid van het leveren van foto's 998765

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Kwaliteit van foto's heeft veel sneller te maken met de kwaliteit van de fotograaf dan van de camera. Natuurlijk zijn er lenzen die een erg groot diafragma hebben maar de camera zelf is meestal niet bepalend. Ja, een 5D mark II maakt mooiere foto's dan een 1000D maar over het algemeen zal je het verschil in de kranten niet zo snel zien. Zeker niet met alle software tegenwoordig waarmee je de ruis een beetje kan wegpoetsen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

petre

• Forum gebruiker
Precies, niet de apparatuur maakt het plaatje, dat is de fotograaf. En een shot van slechte kwaliteit kan nog steeds nieuwswaardig zijn als er niks beters voor handen is..
In hoeverre men beroepsjournalisten en hobbyfotografen van elkaar moet scheiden bij een incident is ook lastig. De wet maakt daar geen onderscheid bij. Als ik een hobby-site heb ben ik net zo goed fotojournalist dan iemand die er van moet leven...

Wie legt de grens? Is dat het NVJ? ( die staan bijvoorbeeld ook geen mensen van online media zomaar toe en zijn dus zo erg ontoegankelijk)
Is dat de overheid? Is dat toeval?
Ligt dat aan je perskaart, je bordje?

Zou een hulpverleningsdienst niet zelf foto's kunnen (laten maken die door pers bij de hulpverleningsregio kunnen worden opgevraagd? Dan heb je het veel meer in de hand..

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Sylvester link=msg=1285225 date=1406032528
Kleefbalk op 0:27
http://www.youtube.com/watch?v=Tstkf7RE4nI
Forumlid Stefan Verkerk

Erg nieuwsgierig wat voor functie deze voorganger heeft bij de brandweer...
Maar wel een leuk balkje wat hij erop heeft staan... Snel en makkelijk... zoiets van plug and play..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

verbeekrik

• Forum gebruiker

Deze man is regionaal brandweer fotograaf.
Hij maakt korpsfoto's van bijvoorbeeld feestavonden en nieuwe voertuigen in zo'n beetje de gehele regio.
Tevens maakt hij foto's bij incidenten in ook zo'n beetje de hele regio IJsselland (bij serieuze meldingen dan) ;)
De lamp is er inderdaad af te halen en hij gebruikt hem dan ook alleen indien nodig, zoals te zien is.
In het begin van het filmpje toen het voertuig voor hem er goed zichtbaar stond, had hij zijn lamp namelijk niet aan.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
En oneigenlijk gebruik van het brandweerlogo......

Citaat van: thetwin84 link=msg=1285233 date=1406036815
Maar wel een leuk balkje wat hij erop heeft staan... Snel en makkelijk... zoiets van plug and play..

sylvester1986

• Gast
Citaat van: verbeekrik link=msg=1285250 date=1406044834
Deze man is regionaal brandweer fotograaf.
Er staat inderdaad ook Bommels fotoshop op zijn auto.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1285257 date=1406047965
En oneigenlijk gebruik van het brandweerlogo......
Naast de Brandweer logo, staat er ook nog Brandweer boven zijn achterraam en achter zijn achterraam* zit ook nog een Brandweerbordje.
Best wel veel verwijzingen naar de Brandweer als je 'slechts' fotograaf bent. 98uiye
*Zichtbaar op beste HD stand.

sylvester1986

• Gast
Citaat van: thetwin84 link=msg=1285233 date=1406036815
Lijkt op onderstaande lichtbalk.
https://www.youtube.com/watch?v=req6i2hiLeA
jet66554