Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56027 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinn

• Forum gebruiker
Ik vind het nogal erg verwarrend.

Als leek zou je misschien kunnen denken zwaailampen/brandweer logo/ brandweer tekst. dat is een 'echte' brandweerwagen/man.

Ik zie ook totaal de meerwaarde er niet van in..

Ik maak ook wel eens een foto van een ambu/politie wagen zal ik dan ook maar die logo's en tekst op mijn auto zetten?

EMG Fotografie

• Forum gebruiker
    • EMG Fotografie
Deze meneer is officieel fotograaf voor de veiligheidsregio. Zoals Rik al aangaf komt deze meneer bij grote incidenten, zijn foto's komen op een afgesloten website die alleen te bekijken is met een wachtwoord. Deze fotograaf heeft ook meerdere kleren van de veiligheidsregio, ook een geheel uitrukpak met een blauwe nek flap met de tekst 'Fotograaf'. Ik heb de meneer ook wel een keer gezien in een jas van de regio. Voor zover ik weet verkoopt hij de foto's niet aan de media. Deze fotograaf is in de gehele regio bekend, en hij maakt voor alle hulpdiensten foto's. Ook evenementen bezoekt bij waarbij de hulpdiensten aanwezig zijn.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
De auto is van fotograaf Marcel van Saltbommel. Marcel heeft een parttime dienstverband bij de Veiligheidsregio IJsselland als fotograaf.  Zijn foto's worden gebruikt voor oa evaluaties.  
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

peen van dienst

• Senior gebruiker
Dan nog: regio Haaglanden heeft ook officiële brandweerfotografen. Die inderdaad foto's voor intern gebruik/evaluatie maken etc.

Maar die hebben toch echt niet het officiële brandweerlogo of de tekst 'brandweer' op hun privé auto staan. En ik denk ook niet dat ze dat hoeven te proberen....

Peen
Redacteur van

BartvdB

• Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
De ene regio wil dit, de ander wil dat, ik bedoel, er zijn ook regio's die de fotografen bij incidenten voorzien van een piketvoertuig zonder ogs, en andere regio's willen geen enkele link met de regio zien op het voertuig.
geheid zal de beste man wel goedkeuring hebben, anders had hij hier al zeker commentaar op gehad

overigens hebben we het hier volgens mij over signalering, niet over het wel of niet gebruiken van een logo

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Citaat van: Vinn link=msg=1285260 date=1406049840
Ik vind het nogal erg verwarrend.

Als leek zou je misschien kunnen denken zwaailampen/brandweer logo/ brandweer tekst. dat is een 'echte' brandweerwagen/man.

Ik zie ook totaal de meerwaarde er niet van in..

Ik maak ook wel eens een foto van een ambu/politie wagen zal ik dan ook maar die logo's en tekst op mijn auto zetten?

Sluit me hierbij aan als je zo nodig een officiële fotograaf wilt hebben voor grote incidenten geef hem dan net zoals woordvoerders een piket auto (of laat hem die oppikken) vindt dit een beetje cowboygedrag om eerlijk te zijn en zie hier totaal de meerwaarde niet van in.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Citaat van: BartvdB link=msg=1285337 date=1406109285
De ene regio wil dit, de ander wil dat, ik bedoel, er zijn ook regio's die de fotografen bij incidenten voorzien van een piketvoertuig zonder ogs, en andere regio's willen geen enkele link met de regio zien op het voertuig. Geheid zal de beste man wel goedkeuring hebben, anders had hij hier al zeker commentaar op gehad
Nou ja, of de regio het goed vindt is één....

maar: http://www.brandweerhuisstijl.nl/index.php?page=11&item=1

Citaat
Regels gebruik beeldmerk
Het gebruik van het beeldmerk is aan banden gelegd om wildgroei te voorkomen. De richtlijnen voor toepassingen van het beeldmerk zijn strikter en het gebruiksrecht van het beeldmerk is voor de Europese Unie gedeponeerd. Omdat het beeldmerk wettelijk is beschermd, moet voor het gebruik daarvan op nieuwe uitingen toestemming worden gevraagd aan de NVBR

En dat is denk ik wel een puntje in dit geval....

Peen
Redacteur van

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ik ga me niet mengen in de afspraken met Marcel en de veiligheidsregio.
Maar bij ons ga je gewoon met je privevoertuig zonder poespas. Omdat het FVT nooit als eerste TP is er geen noodzaak oranje signalering of andere logo's op het voertuig te voeren. Bij een incident is altijd wel plaats om je voertuig veilig te parkeren. Mijn voertuig mag dan wel verzekerd zijn tijdens een uitruk maar denk niet ze er blij mee zijn ik de auto in de poeder laat rijden omdat hij fend off of op een andere manier gevaarlijk bij een incident staat.

2de optie is een DA nemen op de kazerne. Ik gebruik dit in de praktijk enkel bij zaken die niet incident gerelateerd zijn.  Het is wel een voorgekomen dat ik met een DA tp ben geweest maar dan was dit enkel omdat ik al op de weg zat voor een klus.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
precies als je officieel wilt zijn haal dan een DA op en schep geen verwarring met stickers etc op je auto en een lichtbalk uit china op je dak

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
En hoeveel procent van de gewone brandwachten heeft brandweerstickers, logo's of andere poespas op z'n auto? Heel veel in ieder geval.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens