GRIP 2 Zeer grote brand (industrie) FrieslandCampina Verlaatsterweg - Gerkesklooster 29-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (industrie) FrieslandCampina Verlaatsterweg - Gerkesklooster 29-07-2014  (gelezen 39109 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Walker

• Senior gebruiker
Citaat
Brandweer na 80 uur klaar bij melkfabriek Gerkesklooster

Geplaatst op 01 augustus 2014
Laatste update 01 augustus, 15:59

GERKESKLOOSTER - De brandweer is vrijdagmiddag gestopt met blussen bij de melkfabriek van FrieslandCampina in Gerkesklooster. Een loods van de fabriek vatte dinsdagochtend vlam. Korpsen uit Friesland en Groningen waren 80 uur onafgebroken in de weer bij het bedrijfscomplex.

De brand was lastig onder controle te krijgen omdat die ook woedde achter de wanden en onder het dak. De loods, waarin kazen lagen opgeslagen, moet als verloren worden beschouwd. De brandweer heeft kunnen voorkomen dat de productieruimte ook opging in de vlammenzee.

Er moest lang worden nageblust, omdat er nog kleine brandhaarden in het pand woedden.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/brandweer-na-80-uur-klaar-bij-melkfabriek-gerkesklooster-1.4472982
Mister Livingstone, I presume?

stafpilot

• geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
@BrandweerFrl Alle brandweerkorpsen in Friesland en Groningen, bedankt voor jullie geweldige inzet bij het blussen! #Gerkesklooster

https://twitter.com/FrieslndCampina/status/495227984417402881
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo

stafpilot

• geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
GERKESKLOOSTER - Na 80 uur is de brandweer eindelijk klaar met het nablussen van de brand in de zuivelfabriek. Lees meer ........

http://www.112fryslan.nl/Home?&newsid=10156
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo

roan100

• Forum gebruiker
p2kflex
07:14:11 02-08-14GROUP-1P 2 Nablussen (Ass.: ts) Friesland Foods VERLAATSTERWEG 26 GERKESKLOOSTER 024531
0303104BRW Friesland (Buitenpost) (Blusploeg)
0303100BRW Veiligheidsregio Friesland (IOvD Noord - Oost)

PdeGier

• Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
Citaat van: Jos v L link=msg=1286628 date=1406818598
Alsjeblieft hee! Geen privatisering! We weten wat daar van komt.

Mist goed geregeld is er niks mis met privatisering. Kijk naar Scandinavië daar wordt zelfs de eerste uitruk door een bedrijf gedaan. Maar waarom niet voor het nablussen. Nu moet de veiligheidsregie kapitalen uitgeven om een brand in een bedrijf te blussen. In dit geval zijn er dagenlang (vrijwillig) brandweerpersoneel in touw om de brand te blussen. Hoe zit het met de rest dekking van de gebieden? En de bezetting van de posten. Nu in de vakantie tijd toch echt wel een probleem.

Laat het nablussen over aan een private partij. De verzekering betaald. Ja de premie zal om hoog gaan. Maar de lasten voor de VR kunnen omlaag. En vooral bedrijven zullen het merken in de premie. Dus de burger gaat er op vooruit.

André Welten

• Senior gebruiker
Dan kun je net zo goed de hele overheidsbrandweer afschaffen...

André Welten

• Senior gebruiker
..En voor de rest ben ik het geheel met Jos van L. eens; calamiteitenbestrijding (in de ruimste zin van het woord) is naar mijn mening een primaire taak van de Overheid en dit dient zo te blijven.

roan100

• Forum gebruiker
p2kflex
18:50:07 02-08-14-ALPHA-P 2 * (OVDB tel. contact MKB) Friesland Foods VERLAATSTERWEG 26 GERKESKLOOSTER
0300020BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Noord-Oost)

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Citaat van: PdeGier link=msg=1286510 date=1406749071
Wederom worden er in een nablusfase een groot beroep gedaan op de regionale brandweer. Zoals ik al een keer eerder opperde. Dit zou wat mij betreft gedaan kunnen worden door een particulier bedrijf. Nu worden een groot aantal voornamelijk vrijwilliger brandweerlieden van hun normale werk weg getrokken om bij een niet meer spoed eisende klus op te lossen. Als er geld te verdienen valt zijn er vast wel bedrijven die dit op willen pakken.

Zonder een eerder gevoerde discussie over te willen doen ben ik van mening dat de nablusfase bij de regionale brandweer moet blijven met name voor de vrijwilliger die in zijn vrije tijd (want zo gaat het vaak in de nablusfase) zijn/haar hobby kan verzilveren.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
ik denk dat die vrijwilliger( en dan vooral zijn baas) niet zit te wachten op die nabluswekrzaamheden. dus denk dat je dat heel goed weg kan zetten bij een private partij? zijn er eigenlijk partijen welke je daarvoor kan inhuren??
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt