Ach, het gaat me niet eens zozeer om het verhaal van 'valse concurrentie' en zo.
Maar er zijn op dit forum door allerhande hulpverleners topics volgeschreven over die vervelende fotografen, die beelden van slachtoffers op hun kwetsbare momenten de wereld in slingeren. Maar als de hulpdienst ze zelf maakt en doorlevert onder het motto 'laten zien wat we doen' en 'promotie' mag het blijkbaar opeens wel.
Als ik beelden publiceer van een herkenbaar slachtoffer, is de kans groot dat het mij een hoop 'gemopper' in de diverse topics op dit forum ten deel valt. Zonder dat er overigens om gevraagd wordt of het slachtoffer voor de publicatie toestemming heeft gegeven of niet. Ik ben fout: punt.
M.i. meten met twee maten. En redelijk vergelijkbaar met het verhaal 'mag niet herkenbaar, tenzij diegene iets strafbaars heeft gedaan' wat ik eerder in een ander topic noemde. Prachtig, de moraal en integriteit die aan dit soort beslissingen ten grondslag ligt. Ik kan de logica er alleen niet meer in ontdekken.
Peen