Inderdaad chemiepakken staan begreep ik op de nominatie, in principe terecht want alleen laarzen en handschoenen zijn vaak voldoende voor grijpredding en de rest komt toch gaspakkenteam om de hoek. dommekracht ligt er bij ons nog wel op maar in principe kan je dit natuurlijk ook met je spreider (bij grote spoed) en hefkussens zijn bij ons al heel lang verbannen naar de hv maar denk inderdaad dat het wel van meerwaarde kan zijn zo'n systeem ook al blijf ik erbij dat het van je verzorgingsgebied afhangt en/of je miss wel meer hebt aan 1000 liter extra water in je tank.
Inderdaad zoals op veel plaatsen op de Veluwe is geen geschikt open water beschikbaar voor DP of zuigslang dan is het handiger om te investeren in een watertank op de TS van 4- tot 5000 liter als in een DP applicatie.
Misschien een idee om 1 HD weg te laten en daar het dompelpompsysteem te zetten of de indeling veranderen.
En een tank van 3000 liter zou sowieso mogen vindt ik.
De 2e HD haspel wordt, in Nederland meer gebruikt als zuigslangen of dompelpomp, dus een veel gebruikt uitrustingsdeel vervangen door een weinig gebruikt, is in mijn ogen niet logisch.