Tja een onopvallende politiefunctioneris...
Kan allemaal, maar dan denk ik toch: Wat maakt zo'n meneer zo 'belangrijk' dat hij over een grote afstand naar een incident moet/mag rijden, terwijl er (neem ik aan) ook gewone plaatselijke politie aanwezig is.
Aan wat voor type incident zou ik dan moeten denken?
De man reed in Driebergen op de A12. Ik heb hem er in Maarn en Maarsbergen niet af zien gaan, dus reed hij tenminste tot aan Veenedaal.
Ik neem aan dat als er in Veenendaal (of nog verder) een incident is, dat de plaatselijke politie daar de eerste opvang doet.
Ik begrijp heel goed dat er incidenten zijn waarbij regionale ondersteuning van bepaalde diensten gewenst is, maar het spoedeisende karakter is er dan toch vaak al af, toch?
En dan nog verplaatsen deze diensten zich doorgaans ook in opvallende wagen (bv Regionale Verkeersdienst)
Iemand spreekt hier over een lid van een arrestatieteam. Zou natuurlijk kunnen, maar kan iemand dan vertellen hoe zo'n team gemobiliseerd wordt?
Hebben dergelijk functionarissen dan altijd een auto met O&G tot hun beschikking voor het geval er een inzet komt?
In het geval van Utrecht, veronderstel ik dan toch maar dat dergelijke teams vanuit de stad Utrecht opereren en uitrukken en dat zo'n teamlid hooguit NAAR Utrecht rijdt en er niet vandaan.
Donortransport was het zeker niet. Deze heb ik ook meermaals zien rijden in een opvallende auto met ruime bestikkering en ruim voorzien van blauw licht op dak en in de grill.
Tja leuk speculeren allemaal