Bemoeizucht!!
Tja ik zie dat anders.
Als bij onderzoek blijkt dat zo'n persoon volledig terecht heeft gehandeld, dan is er toch niks aan de hand?
Dit specifieke geval zag er zo on-officieel en klungelig uit, dat ik echt het idee had dat er iemand met illegaal bij elkaar geraapte spullen door het verkeer zat te sjezen.
De politie kan toch alleen maar blij zijn als dergelijke zaken onder de aandacht worden gebracht?
De meldkamer die ik aan de lijn had, was dat in ieder geval wel.
Zie het als een vorm van sociale controle, een aspect wat de politie graag propageert.
Hoe dan ook, ik hoor niks van de afloop, dus wees maar niet bang dat er 'spannende informatie' naar buiten wordt gebracht.
Ik heb in deze dus alleen maar iets 'gemeld' en geenszins een 'formele klacht' ingediend of 'iemand ter verantwoording' geroepen. Want als gewone burger breek je in dit opzicht nooit door de gevestigde muren van de politie heen.
Dat is opzich niet vreemd, want geen enkel 'bedrijf' laat graag rotte appels zien
Verder was mijn vraag meer in algemene zijn: Wat kan er nu voor type incident zijn dat één persoon met gewone personenauto (dus geen voertuig met bijzondere faciliteiten) een grote afstand moet overbruggen met prio 1. Welk type functionaris is zo 'onmisbaar', dat lokale hulpdiensten niet zonder hem kunnen?
Thats all.