Open dag Brw Cadzand

Auteur Topic: Open dag Brw Cadzand  (gelezen 9591 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Michiel Wondergem

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 12 augustus 2005, 16:30:53
Hierbij het verhaal van de avond demonstratie. Het zeiljacht Flint, met 13 feestende opvarenden (Lotus slachtoffers), komt voor de kust van Cadzand in aanvaring met een onbekend voorwerp. Het schip maakt water en er zijn gewonden aanboord van het jacht. Door de opvarenden wordt er een handstakel afgestoken, welke wordt waargenomen door omstanders en waarop de reddingboot Winifred wordt gealarmeerd.
Even later spoelen op het strand in Cadzand vaten met een chemische stof aan. Vermoedelijk is dit het onbekende voorwerp waarop het jacht is gevaren. Voor het bergen van deze vaten wordt de brandweer van Cadzand gealarmeerd alsmede de OVD brandweer. Een van de vaten explodeert en ook hierbij valen verschillende gewonden.

De reddingboot Winifred heeft 2 bemanningsleden met bergingspomp op het zeiljacht gezet. Vervolgens hebben ze de slachtoffers van boord gehaald en in samenwerking met de reddingsbrigade op het strand overgedragen aan de EHBO, Rode Kruis en het Duitse Rode Kruis welke voor de verdere behandeling zorgden.  

Het initiatief voor deze dag is vorig jaar genomen door Willy van de Vijver (plv schipper KNRM) en Edwin de Kam (groepscommandant brandweer Cadzand). De bedoeling van de HVdag in Cadzand is om naast het geven van demonstraties en voorlichting (leuk voor de toeristen en andere belangstellende), om ook de plaatselijke hulpverleningsdiensten tijdens een informeel samenzijn nader met elkaar te laten kennismaken.

Michiel Wondergem  


brw_sluis

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 12 augustus 2005, 19:45:45
Hierbij het verhaal van de avond demonstratie. Het zeiljacht Flint, met 13 feestende opvarenden (Lotus slachtoffers), komt voor de kust van Cadzand in aanvaring met een onbekend voorwerp. Het schip maakt water en er zijn gewonden aanboord van het jacht. Door de opvarenden wordt er een handstakel afgestoken, welke wordt waargenomen door omstanders en waarop de reddingboot Winifred wordt gealarmeerd.
Even later spoelen op het strand in Cadzand vaten met een chemische stof aan. Vermoedelijk is dit het onbekende voorwerp waarop het jacht is gevaren. Voor het bergen van deze vaten wordt de brandweer van Cadzand gealarmeerd alsmede de OVD brandweer. Een van de vaten explodeert en ook hierbij valen verschillende gewonden.

De reddingboot Winifred heeft 2 bemanningsleden met bergingspomp op het zeiljacht gezet. Vervolgens hebben ze de slachtoffers van boord gehaald en in samenwerking met de reddingsbrigade op het strand overgedragen aan de EHBO, Rode Kruis en het Duitse Rode Kruis welke voor de verdere behandeling zorgden.  

Het initiatief voor deze dag is vorig jaar genomen door Willy van de Vijver (plv schipper KNRM) en Edwin de Kam (groepscommandant brandweer Cadzand). De bedoeling van de HVdag in Cadzand is om naast het geven van demonstraties en voorlichting (leuk voor de toeristen en andere belangstellende), om ook de plaatselijke hulpverleningsdiensten tijdens een informeel samenzijn nader met elkaar te laten kennismaken.

Michiel Wondergem  

Leuk dat je er was ;D Ze willen misschien volgend jaar de wagen van Sluiskil inzetten omdat die 4x4 heeft ;)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #52 Gepost op: 12 augustus 2005, 21:11:23
Groeten, Colin


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 18 augustus 2005, 15:11:29
Nou je was er dus ;) Was je er 's avonds ook dan ? :P
Samen met Angel :P
ja Angèl,dochterlief en ik waren er dus.Was leuk om daar te zijn,en we hebben daar firerobin en brwsluis daar gezien.
Alleen over dat kanon waren de meningen nogal wat verdeelt,maar we stonden ook redelijk dichtbij  :-X :-X ;D


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #54 Gepost op: 18 augustus 2005, 15:12:36
ja Angèl,dochterlief en ik waren er dus.Was leuk om daar te zijn,en we hebben daar firerobin en brwsluis daar gezien.
Alleen over dat kanon waren de meningen nogal wat verdeelt,maar we stonden ook redelijk dichtbij  :-X :-X ;D

Je had je oren niet dicht zeker, ik was gelukkig getipt door iemand  ;D ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 18 augustus 2005, 15:14:08
Je had je oren niet dicht zeker, ik was gelukkig getipt door iemand  ;D ;D
Ik wel,maar de 2 dames die bij mij waren niet  :-\ :-X ;D


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #56 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:15:45
Ik wel,maar de 2 dames die bij mij waren niet  :-\ :-X ;D

Ik ook hoor, maar ik had liever de oren van mijn hondje dichtgehouden  :-\


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #57 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:20:01
Alleen over dat kanon waren de meningen nogal wat verdeelt,maar we stonden ook redelijk dichtbij  :-X :-X ;D

Ja, had ik ook een keer, was met reddingbootdag in Westkapelle, stond er ver vanaf maar ik schrok me echt rot. :-X ::) ;D
Groeten, Colin


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:42:46
Ik ook hoor, maar ik had liever de oren van mijn hondje dichtgehouden  :-\
We kwamen wat vingers te kort om oren dicht te houden  :-\ ;D