Middel waterongeval (drenkeling) Ketelbrug - Swifterbant 04-08-2014

Auteur Topic: Middel waterongeval (drenkeling) Ketelbrug - Swifterbant 04-08-2014  (gelezen 16067 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

htnurk

  • EHBO'er - AED bediener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Hendricus ten Napel
    • Actueel Urk
Reactie #30 Gepost op: 5 augustus 2014, 17:38:25
Namens Actueel Urk: wie heeft meegeluisterd op de marifoon heeft van de kustwacht kunnen horen dat zij die info weer van de c2000 hadden gekregen
EHBO'er - AED bediener Rode Kruis afdeling Urk Jeugdbrandweer Noordoostpolder. Pager: Jupiter pro v9.1 Beheerder www.actueelurk.nl


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #31 Gepost op: 5 augustus 2014, 20:05:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1287471 date=1407242122
Dat kan je daar niet vragen. Aan weerszijde, maar vooral aan de zijde van zuid naar noord is de vluchtstrook zeer smal. Daar past je auto net op, meer niet. De parallelweg, aan diezelfde zijde gelegen, is afgeschermd middels een betonnen muur en diverse bordjes die kort achter elkaar geplaatst zijn om verblinding te voorkomen. Je kan daar dus hoogstens een schimp opvangen. Je kan er als persoon ook slecht tussendoor komen. Rij je van noord naar zuid, dan heb je meer zicht op beide zijdes.


Algemeen :
Als ik schrijf ter plaatse bedoel ik in de buurt van...... zodat je de hulpverleners de nodige informatie kan geven. Je hoeft je auto echt niet stil te zetten op een onveilige plek maar mogelijk wel ergens in de buurt.
Zodra de hulpverleners zijn gearriveerd kun je je dan melden.

De situatie Ketelbrug :
Rijdend van Noord naar Zuid heb je aan het eind van de brug de afslag naar Swifterband, daar kun je de auto toch wel veilig kwijt, ook ben je na twee maal links af op de parallelweg. Als je van Zuid naar Noord rijdt kun je bij de afslag naar de Domineesweg Urk/..../Ens een paar km doorrijden even de parallelweg nemen.
Als iemand daar te water is gesprongen en je weet als hulpverlener niet waar ongeveer dan heb je gelet op de lengte van de brug en de mogelijke waterbeweging onder de brug door (o.a. water komend vanaf de IJssel, windstroom etc.) een wel heel groot zoekgebied.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #32 Gepost op: 5 augustus 2014, 22:03:08
Moet je ook net weten, en als je twijfelt voor je belt ben je de afslagen al voorbij. Het zoekgebied is sowieso groot want waterstromen veranderen regelmatig. Overigens zegt het waarschijnlijk al genoeg dat er geen fiets, auto etc is gevonden aangezien de wijde omgeving niet bewoond is op enkele boederijen na, en Swifterbant.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #33 Gepost op: 5 augustus 2014, 22:54:42
Citaat van: Thor link=msg=1287523 date=1407261934
Algemeen :
Als ik schrijf ter plaatse bedoel ik in de buurt van...... zodat je de hulpverleners de nodige informatie kan geven. Je hoeft je auto echt niet stil te zetten op een onveilige plek maar mogelijk wel ergens in de buurt.
Zodra de hulpverleners zijn gearriveerd kun je je dan melden.

De situatie Ketelbrug :
Rijdend van Noord naar Zuid heb je aan het eind van de brug de afslag naar Swifterband, daar kun je de auto toch wel veilig kwijt, ook ben je na twee maal links af op de parallelweg. Als je van Zuid naar Noord rijdt kun je bij de afslag naar de Domineesweg Urk/..../Ens een paar km doorrijden even de parallelweg nemen.
Als iemand daar te water is gesprongen en je weet als hulpverlener niet waar ongeveer dan heb je gelet op de lengte van de brug en de mogelijke waterbeweging onder de brug door (o.a. water komend vanaf de IJssel, windstroom etc.) een wel heel groot zoekgebied.

Persoon rijdt over snelweg met 120km/u, meldkamer aan telefoon. Dan moet je op tijd beslissing nemen en goed multitasken (je rijdt ook met verkeer mee en daar je aandacht bijhouden).

Je moet toch de jongen kennen, wil je weten dat het om een 13 jarige gaat? Ik ga er vanuit dat er geen vermisten worden vermeld en er ook niets gevonden gaat worden...


Gast

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 5 augustus 2014, 22:57:03
Citaat van: Fletwed link=msg=1287566 date=1407272082
Ik ga er vanuit dat er geen vermisten worden vermeld en er ook niets gevonden gaat worden...
Op basis waarvan ga jij daarvan uit? Onderbuikgevoel of meer achtergrond informatie?


JeffreyBrw

  • Fotograaf | Videograaf | Redacteur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
  • 112 volger en redacteur van www.Regio25.nl
    • Regio25.nl
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2014, 11:13:00
Hierbij dan mijn video. Hierop kan je zien dat aan beide kanten van de Ketelbrug werd gezocht.

https://www.youtube.com/watch?v=6NkvVUatxFE
Altijd nieuws gierig | Regio25.nl | @JeffreyBrw


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2014, 11:27:35

Meerdere getuigen zagen 'springer' bij Urk

Geplaatst op:05 augustus 2014Laatste update:05 augustus, 18:27

URK - Er wordt niet verder gezocht naar de mogelijke drenkeling, die maandagavond voor een massale inzet van hulpdiensten bij Urk zorgde. De politie meldt geen verdere inzet omdat er officieel geen vermiste is. Op onder meer deze grond is er ook voor de Kustwacht geen reden om een dag na het grote alarm nogmaals het water rond de Ketelbrug op te gaan.
 
"We hebben ook verder niets gevonden wat lijkt op een verdwijning.  Geen kleren, geen tas of andere overblijfselen. Bovendien kon de getuige alleen maar melden dat hij dacht dat hij gezien had dat er iemand gesprongen zou zijn. Maar hij had dat uit z'n ooghoeken gezien. Dus misschien had hij eigenlijk iets anders gezien", verhaalt de woordvoerder van de Kustwacht.

Meer getuigen
Wat de Kustwacht niet lekker zit is dat er eigenlijk meer meldingen van getuigen waren, maar dat al deze 'ooggetuigen' niet meer achterhaald konden worden omdat de meldkamer vergeten was de gegevens van deze mensen te noteren. "Uiteindelijk konden ze alleen die ene automobilist achterhalen en die hebben ze zelfs terug laten rijden naar de plek waar hij dacht de sprong gezien te hebben. We hebben rond die plek gezocht. Met alle mogelijke middelen. Laten we hopen dat hij het inderdaad niet goed heeft gezien."

bron: http://www.destentor.nl/regio/urk/meerdere-getuigen-zagen-springer-bij-urk-1.4477691


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2014, 12:32:38
Citaat van: redder link=msg=1287619 date=1407317255
Wat de Kustwacht niet lekker zit is dat er eigenlijk meer meldingen van getuigen waren, maar dat al deze 'ooggetuigen' niet meer achterhaald konden worden omdat de meldkamer vergeten was de gegevens van deze mensen te noteren.

Wat een onzin, die nummers worden gewoon opgeslagen en zijn altijd te achterhalen, desnoods via Driebergen..


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2014, 19:35:10


Dat kunnen zij dan van de personen / omstanders ter plaatse hebben vernomen... alsof de politie dat graag de wereld in helpt. Vreemd, ook dat al bekend is dat het een 13 jarige jongen betreft. Dan zou er iemand moet zijn die de springer kent en leeftijd weet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #39 Gepost op: 7 augustus 2014, 00:45:35
Citaat van: FF4266 link=msg=1287628 date=1407321158
Wat een onzin, die nummers worden gewoon opgeslagen en zijn altijd te achterhalen, desnoods via Driebergen..
Is dat zo? Ik neem haast aan van wel maar waarom wordt, als ik 112 bel, dan mijn telefoonnummer gevraagd? Mijn telefoonnummer is gewoon te zien.