Motoragent Eenheid Den Haag omgekomen door ongeval Bezuidenhoutseweg - Den Haag 06-08-2014

Auteur Topic: Motoragent Eenheid Den Haag omgekomen door ongeval Bezuidenhoutseweg - Den Haag 06-08-2014  (gelezen 6996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: peen van dienst link=msg=1287658 date=1407327567
En daarom had ik hem dus niet geblurd, want de bestuurder 'op dat moment' was dus overduidelijk iemand anders dan de eigenaar/tenaamgestelde.

Peen

De bestuurder was mogelijk iemand anders. Het gebeurd helaas ook wel eens dat een voertuig als gestolen gemeld wordt zodat hiermee (door de eigenaar/tenaamgestelde of een kennis/vriend hiervan) strafbare feiten begaan kunnen worden als overvallen, diefstallen, ga zo maar door. Ook: "De RDW neemt geen verantwoordelijkheid voor de juistheid van dit gegeven. Deze is door derden aan de RDW geleverd."
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Misschien wat vroeg in het stadium van verwerking om deze vraag te stellen.. Maar kan de bestuurder van de scooter dood door schuld ten laste worden gelegd? Als deze gewoon was gestopt was dit ongeval niet gebeurd.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128

Dat zal niet opgaan. Als verdachte hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken... Andersom had de familie van de verdachte moord en brand geschreeuwd. Die arme jongen was dan namelijk de dood ingejaagd door de politie. Althans, zo gaat dat wel vaker.

Hoe dan ook. Het blijft verschrikkelijk om een collega op deze manier te verliezen.  :-\


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Mee eens. Hoe begrijpelijk de emoties ook zijn: de scooterrijder zal waarschijnlijk niet meer ten laste worden gelegd dan diefstal en de diverse verkeersovertredingen.

Tenzij ze tijdens de achtervolging naast elkaar zouden rijden en de scooterrijder geeft al rijdend de motorrijder een trap of snijdt hem bewust af, waardoor de politieman ten val komt - in dat soort scenario's kan je je wel iets voorstellen bij 'dood door schuld'.

Maar zoiets lijkt me in dit specifieke geval niet aan de orde.

Peen
Redacteur van


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Kan je als de verdachte een stopbevel negeert en vervolgens als een dolleman door het verkeer gaat rijden hem/haar geen artikel 5 ten laste leggen? En daar zou je toch een doodslag aan kunnen binden? (Let op, ik ben geen jurist ;) )


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Zelfs al zou er sprake zijn van artikel 5 WVW, dan kan je daar geen doodslag aan koppelen. Dat zijn twee verschillende strafbare feiten met ieder hun eigen eisen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Nee de scooterrijder kan/zal geen dood door schuld ten laste worden gelegd. Blijft een tragisch ongeval, ondanks dat ik al bijna een jaar weg ben uit Den Haag komt het toch nog erg dichtbij.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.