De patient moet de spuit (auto-injector) zelf bij zich dragen. Iedereen kan en mag deze patient de injectie toedienen, het is geen ALS-zorg of een voorbehouden handeling.
Voorts schrijft men dat de patient naar een ziekenhuis moet waar ze nauwlettend kunnen worden gecontroleerd en de behandeling indien nodig kan worden aangepast.
Men rept geen woord over evenementenzorgaanbieders, een tentje op een evenement of over andere eerste hulphandelingen dan gebruik maken van een auto-injector en evt. de antihistamine (mits de patienten deze bij zich heeft).
Nee maar nogmaals, ik heb het over de worst case scenario waarbij de wet van Murphy in werking treedt. Dus de persoon die de spuit bij zich
moet hebben, heeft deze net niet bij zich
en natuurlijk moet die patient naar een ziekenhuis, alleen in de worst case scenario is de hulp onderweg maar niet op tijd en wordt lastig een dode patient te controleren en of de behandeling aan te passen
(joke)
Ik wil het voor de grap eens omdraaien:
stel dat er in het publiek iemand is die gestoken wordt door een bij en deze krijgt een extreme reactie, maar heeft net de epi-pen niet bij.
Wat zou ik kunnen doen zonder materiaal (buiten de EHBO handelingen om de luchtweg te vrijwaren?
(niet sarcastisch bedoeld, maar puur om te kunnen leren
Anderzijds: Als ik de infusiemateriaal en epinefrine in de behandelruimte heb en het LPA waarin het protocol staat, zou ik deze dan niet moeten gebruiken en wie zou deze niet gebruiken? (voor het gemak er even vanuit gaand dat je bekwaam bent om een infuus te prikken, om zodoende het medicijn toe te kunnen dienen)
http://www.funnyjunk.com/Epipen/funny-pictures/5621971/