Word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat gemierenneuk (hoop dat ik het wel goed spel), maar goed daar gaan we weer
Neen Senseihomer..., het gaat erom dat je bekwaam bent. Voelen doe je maar in de slaapkamer.
Voelen doe ik niet alleen in de slaapkamer, maar de gehele dag. Het is namelijk onderdeel van mijn sensorische gewaardwoording
en met bekwaam voelen, bedoel ik in de zin van de vier leerstadia van Maslov
https://www.google.be/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwiehelptdedokter.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOnbewust-bekwaam-min.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwiehelptdedokter.nl%2Fbewust-onbekwaam%2F&docid=jsa4_TefKH4o2M&tbnid=OPPAvE8zbSfbWM%3A&w=783&h=423&bih=899&biw=1280&ved=0ahUKEwiK-ejNjNjNAhVsC8AKHUwXCesQMwgkKAMwAw&iact=mrc&uact=8als ik bekwaam ben, maar me niet bekwaam voel, zou dit dan effect kunnen hebben op mijn uitvoering Expert?
Dus zullen we samen afspreken dat als ik me bekwaam voel, dat dit voort komt uit en samen hangt met bekwaam zijn
Waarom moet jij zo nodig bloeddruk gaan meten? Hoe interpreteer je waarde en welk vervolg geef je daar dan aan? Wat is daar de verpleegkundige meerwaarde van?
Omdat ik benieuwd was?
Ik interpreteer de waarde in samenspel met het klinische beeld en op basis van het verloop van deze waarden (en in ogenschouw genomen haar normaalwaarden), dan kan dit een indicatie zijn van een onderliggend of aangaand ziekteproces. Het heeft in zoverre een verpleegkundige meerwaarde, dat ik het eventuele verloop kan doorgeven aan de (echte) experts waardoor ze een eventuele basis parameter (s) hebben die al dan niet van toepassing kan zijn
Het zal onderdeel zijn van mijn overdracht
Andere casus betrof een jonge motor coureur van ong 7-8 jaar die op zijn borst en buik terecht was gekomen, geen hoge snelheid en volledige bescherming. Hij klaagde over benauwdheid, maar deze nam niet toe. Hij was hees, had af en toe de hik en had een wat afwijkende ademhaling (alles niet mee bekend). Hierop heb ik gelijk de ambulance gebeld.
Dus als er geen sprake was geweest van benauwdheid had je niet gebeld? Wat is een "wat afwijkende ademhaling"? Hoe beoordeel je ademhaling bij kinderen?
heb de zin misschien wel 12 keer doorgelezen, maar nergens kan ik terug halen dat ik suggereer dat ik niet gebeld had als hij niet benauwd zou zijn. Zou jij mij die zinsnede aan willen wijzen?
Hoe beoordeel ik de ademhaling van kinderen?
ik kijk naar:
kleur van huid
evt onrust van de patient
eventueel het gebruik van ademhaling spieren
eventueel het buik ademhalen
eventuele paradoxale ademhaling
symmetrie van de thorax
eventueel neusvleugelen
saturatie
regelmaat en diepte en snelheid van de ademhaling
eventuele aanwezigheid van een inspiratoire of exspiratoire stridor
Je hebt naar je gevoel geluisterd en dat is de meerwaarde van jouw aanwezigheid in de verpleegkundige hoedanigheid tijdens evenement als hulpverlener. En dat met al jouw kennis, scholing en ervaring!
Wat een groot onzinverhaal!
Wat is het toch weer makkelijk he, om stukjes uit de tekst zo (te willen) lezen dat wederom de ander het weer niet goed doet
ik zal het niet meer hebben over gevoel, maar over het-niet-pluis (gevoel), volgens mij een van de belangrijkste eigenschappen van een goede hulpverlener.
Of jij het een onzin verhaal vindt, i couldn`t care less. Ik vind dat ik goed gehandeld heb
ik hoef de mate van mijn ego niet zo zeer te laten bepalen door het neersabelen van mensen die zich (zoals Golly zegt) kwetsbaar op durven stellen.
Ik zou wel graag op medisch technisch inhoudelijk gebied, willen weten wat ik volgens jouw expert mening anders had kunnen, mogen en of moeten doen