............................................
Degene waarmee ik gewerkt heb waren over het algemeen AVK of verpleegkundigen die op de SEH werkten en op ieder moment een dokter konden bellen als achterwacht. Deze werden ingehuurd door het RK en hadden zelf ALS tassen bij zich met monitor om een ecg uit te kunnen draaien.
............................................
Of dat wenselijk is weet ik niet maar voor de SO scheelt het vaak 370 euro eigen risico en in de rest van de keten veel capaciteit die toch al niet zo groot is als je kijkt naar de wachttijden als je op de SEH bent
Gaat het meenemen met of zonder toestemming van de baas van ALS tassen incl. monitor ten laste van mijn immer oplopende persoonlijke bijdrage aan de schatkist
, of wordt dit doorberekend aan de opdrachtgever :| ?
Met de eerste optie heb ik grote moeite, de tweede uiteraard niet.
Ik zie en snap dat sommigen het echt niet breed hebben en moeite hebben om dit bedrag op tafel te leggen, echter het is eenmalig €370 (plus elke jaar verhoging). Er zijn ook betaalregelingen en zelfs kwijtscheldingen mogelijk als het even niet meer lukt om te betalen.
Met het weigeren van spoedeisende hulp om te voorkomen dat de verplichte bijdrage moet worden betaald heb ik moeite, omdat de algehele gezondheidstoestand (sterk) achteruitgaat en daardoor de uiteindelijke kosten door verwaarloosde letsels en stoornissen vele malen hoger zullen uitvallen. Je snijdt jezelf bij weigering in je eigen vingers, ten koste van mede belastingbetalers.