Naast deze hele lijst heb je ook nog ambus nodig van de rav om te vervoeren. Stel deze 4 ambus hebben tegelijk een patient welke daar niet verkoeverd mag worden en gaat richting seh. Dan heb je toch ook daar een probleem?
Ik denk dat we het in nederland niet rond zouden kunnen krijgen om de ALS zorg zoals deze nu is te laten vervangen door de zorg van de RAV. Dat zou betekenen dat je een hoop ambulances extra nodig hebt. Bij voorkeur een soort landelijke pool want per regio 5 ambus en bemanning extra gaat erg prijzig worden.
Dus zou zou je weer op een bedrijfsconstructie uitkomen om het betaalbaar te houden en kom je er dus eigenlijk op uit wat je nu ook hebt...
Of heeft er iemand een voor nederland pasklare optie zonder dat mijn zorgpremie giga omhoog schiet? Hij is nu al hoog genoeg...
Verkoeveren doen we in een adequate zorginstelling, let wel een PACU in een algemeen ziekenhuis, niet in een ALS tent op een evenement.
ALS zorg op een evenement is nodig omdat de meeste RAV en dat logistiek gezien niet kunnen ophoesten qua personeel/beschikbaarheid materiaal en ambulances etc. men kan daar moeilijk de GGB unit voor inzetten.
NB. In sommige regios kiest de GHOR er voor om preventief NHT en GGB in te zetten al naa gelang de behoefte/afspraken en veelal alleen als aanvulling op de door d eorganisator ingehuurde BLS en ALS hulp.
Ik ben van mening dat ook de in te huren zorg zoals BLS en ALS zorg en al wat dies meer zei, actief door de IGZ gecontroleerd moet (kunnen) worden, ook tijdens het leveren van de zorg net als bij iedere RAV in Nederland.
Keurmerk invoeren voor particuliere zorgleveranciers op gebied van evenementenhulp en actievere bemoeienis van GHOR en IGZ met de materie. Ik heb genoeg ondermaatse hulp en zorgverlening door diverse evenementenzorgverleners/bedrijfjes gezien die dat nooddzakelijk maakt. Medische missers komen helaas niet alleen voor in ziekenhuizen of andere reguliere zorginstellingen...