Fire Defender aanhanger brandweer Gilze

Auteur Topic: Fire Defender aanhanger brandweer Gilze  (gelezen 26858 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2014, 13:40:58
Citaat van: Bernt link=msg=1288973 date=1407842243

https://twitter.com/Persburo_BMS/status/499146624179134464?utm_source=fb&utm_medium=fb&utm_campaign=Persburo_BMS&utm_content=499146624179134464

Daar lijkt het hoger te komen..

En nog steeds vraag ik me in dit geval af wat de meerwaarde is  :|

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2014, 14:01:29
Citaat van: Thor link=msg=1288978 date=1407843481
Wat versta je onder de effectieve sproeihoogte. De volle straal of de top die aan het "vernevelen" is. Op de volle straal heeft de wind betrekkelijk weinig invloed, op het gedeelte dat aan het vernevelen is heeft de wind meer invloed.
Ook bij worplengten van waterkanonennen etc. is het arbitrair wat de afstand is, wordt aangegeven het uiterste punt dat een druppeltje bereikt of de plek waar de bulk van het water terecht komt. Om nog maar niet te spreken over de hoogte die kan worden bereikt.
Aan de hand van foto's genomen op de juiste manier kun je het een en ander wat nauwkeuriger bepalen door op die foto's middels een goede referentie de afstanden af te meten.
De lantaarnpaal op de voorgrond lijkt me eentje van ongeveer 6 meter hoog. Daar komt het water niet bovenuit.

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2014, 14:30:29
Bij deze druppelgrootte gaat de meeste straling er gewoon doorheen. Een oppervlakte van een belending nathouden is vele malen effectiever.
De rook wordt ook niet tegengehouden. Die krult er gewoon over-/omheen.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:50:06
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1288985 date=1407846629
Bij deze druppelgrootte gaat de meeste straling er gewoon doorheen. Een oppervlakte van een belending nathouden is vele malen effectiever.

Dan wordt de "belending" ook nog eens gekoeld door het voldoende nat houden.

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2014, 17:30:14
Misschien kan een moderator de postings over de firedefender verplaatsen naar het topic in Rood/algemeen& innovaties. Kunnen we daar verder discussieren over de firedefender.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:39:55
Komt de firedefender niet een beetje over als de TurboJet van Belgie?

[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:44:51
Volgens mij is het verbruik, inzetmogelijkheden en idee erachter wel heel anders.

De Turbojet is bedoeld om zo snel mogelijk zo veel mogelijk water ergens op te spuiten en zo koelen vermogen te creeren. Bijvoorbeeld bij een brandende tanker om een BLEVE te voorkomen.

De firedefender is niet bedoeld voor brandbestrijding, maar bedoeld om overslag te voorkomen door een waterscherm te leggen met een betere dichtheid dan het straatwaterkanon.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:48:23
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1289025 date=1407857414
Misschien kan een moderator de postings over de firedefender verplaatsen naar het topic in Rood/algemeen& innovaties. Kunnen we daar verder discussieren over de firedefender.
Bij deze ;)

Afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=85917

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:50:53
Citaat van: Pyro_loe link=msg=1288985 date=1407846629
Dit systeem gaat echt niet de hittestraling uit zo'n groot pand tegenhouden. De Firedefender mag dan leuk zijn voor bv natuurbranden, maar hier is de inzet van totaal geen meerwaarde.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2014, 18:56:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1289031 date=1407861891
Volgens mij is het verbruik, inzetmogelijkheden en idee erachter wel heel anders.

De Turbojet is bedoeld om zo snel mogelijk zo veel mogelijk water ergens op te spuiten en zo koelen vermogen te creeren. Bijvoorbeeld bij een brandende tanker om een BLEVE te voorkomen.

De firedefender is niet bedoeld voor brandbestrijding, maar bedoeld om overslag te voorkomen door een waterscherm te leggen met een betere dichtheid dan het straatwaterkanon.

Bij de treinbrand in Wetteren is hij er wel voor gebruikt volgens mij om overslag te voorkomen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=