Ik twijfel een beetje of de stralen wel 6 meter hoog kwamen als ik de foto's interpreteer van de inzet. Een lichtmast met twee verjongingen heeft normaal een hoogte van 6 meter. De weg heeft waarschijnlijk een breedte van 5,5 tot 6 meter ( zijn standaard maten). De breedte parkeervakken geven mij geen aanleiding te denken dat de weg veel afwijkt van de standaard. Op basis daarvan kom ik op een hoogte van 5 meter met de middelste foto van het inzetverslag. De bovenste foto lijkt hoger te gaan. Ik vermoed dat het verwaaien van de stralen een (erg) grote invloed hebben op de behaalde hoogte.
Het onderhavige systeem is qua diameter, aantallen en type nozzels en lengte waarschijnlijk uitgelegd op de productie (volume/druk) van een enkele autospuit.
Als je beduidend hoger wil,wat nmm wel is aan te bevelen, moet er het nodige worden aangepast qua diameters, te leveren drukken en volumes etc.
Blijft dat door de opstelling van het systeem zoals bij deze brand er maar bitter weinig effect van kan worden verwacht, ook als er grotere hoogten zouden kunnen worden gerealiseerd.