Slingeren met de auto leidt tot opnieuw rijbewijs halen?

Auteur Topic: Slingeren met de auto leidt tot opnieuw rijbewijs halen?  (gelezen 3013 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 12 augustus 2014, 15:15:11
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/rijexamen-dreigt-na-slingeren-over-weg/

Ik weet niet of het toegestaan is om tekst hier te plaatsen van de site, vandaar de link.

Lees en huiver....

Is het echt waar dat je opnieuw je rijbewijs moet halen als je b.v. moet uitwijken voor een bal, kat, kind?


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:22:18
Hahahahhaha sorry maar hier moet ik om lachen want dit is aardig uit zijn verband gerukt door de advocaat. In het artikel op RTL nieuws word de uitspraak van de rechte gequote. De vrouw was aan het slingeren omdat ze niet op de weg let (was in haar tas bezig), en zag ook niet dat er een politie auto reed welke haar een stopteken gaf. Dit is gewoon typisch een art 130 (als ik het goed herinner) melding richting het CBR. Hierbij moet het CBR bepalen of er een onderzoek naar de rijvaardigheid zal worden gestart middels medisch onderzoek of inderdaad een rijtest. Pas als men zakt voor deze onderzoeken dan zal men op kosten worden gejaagd omdat dan het rijbewijs word ingenomen tot er een nieuwe vorm van bekwaamheid is (dokters verklaring, nieuw rijexamen).

Maar volgens mevrouw en de advocaat van mevrouw is het willekeur, terwijl ik en nog een aantal andere leden wel weet dat er toch echt wel een bepaalde reden is waarom een agent deze melding zal gaan doen. Gevalletje van "Not In My BackYard".
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:35:36
Hahaha, ik schrok al en had ook al zoiets van... "Dit kan toch niet waar zijn!" gevoel.  ;D

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die wel hiervoor in aanmerking komen maar om voor ieder wissewasje hiervoor mensen opnieuw het rijbewijs te laten halen of te laten onderzoeken of ze wel bekwaam zijn om een voertuig te besturen ging mij ook even te ver.

Bedankt voor je antwoord, Groenemotormuis. En goed dat je het artikel van RTL er even bij haalde.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:35:45
Televaag sowieso nooit te letterlijk nemen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:42:23
Citaat van: Meneer link=msg=1289000 date=1407850545
Televaag sowieso nooit te letterlijk nemen.

Kennelijk...  ;D
En Tros-Radar, RTL gaan er klakkeloos in mee, dus die schrijven we ook maar toe aan deze klassering.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:48:46
De uitspraak van de voorzieningenrechter is ook integraal (uiteraard anoniem) gepubliceerd op http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBGEL:2014:4948


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2014, 15:51:23
Gaat inderdaad om een telegraaf artikel waarin de waarheid wordt verdraait en dat vervolgens door andere media wordt overgenomen.
De 130 procedure is in het leven geroepen om de rijvaardigheid te onderzoeken van bestuurders waarbij hierover wordt getwijfeld. Uitwijken voor een bal, kat of kind valt hier onder normale omstandigheden natuurlijk niet onder. Het gaat puur om gevaarlijk weggedrag of rijstijl.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2014, 16:50:02
Agh, zo'n uit zijn verband gerukt bericht in deze kwaliteitsmedia is uiteindelijk alleen maar goed voor de verkeersveiligheid...