Rijdt u beroepshalve met optische en geluidssignalen?

Auteur Topic: Rijdt u beroepshalve met optische en geluidssignalen?  (gelezen 10853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fire-fly

• manschap b en chauffeur voertuigbediener
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2014, 09:38:13
ingevuld

ljibbe

• Manschap-B / Hoofdbrandwacht, Chauffeur Voertuigbediener.
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2014, 11:47:19
Hier ook ingevuld.

bendelange

• Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2014, 12:15:00
Dit lijkt mij toch een beetje vreemde constructie. Bij een ramp of andere calamiteit lijkt het me dat mensen die beroepshalve met OGS rijden ook al voor hun basistaak opgeroepen worden.
dan blijft er niet veel meer over voor het Rode Kruis.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2014, 14:19:02
Dat zal uit de enquete al dan niet blijken. Sommige mensen hebben wel eens een vrije dag  :P
CN NRK

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2014, 18:30:11
Citaat van: Marnix link=msg=1289807 date=1408191542
Dat zal uit de enquete al dan niet blijken. Sommige mensen hebben wel eens een vrije dag  :P

Als deze mensen een vrije dag hebben is de kans groot dat hun verlof wordt ingetrokken.
Waarom leidt het NRK zelf geen mensen op om met OGS te kunnen rijden?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:29:37
Stapelen van schaarste en dan denken dat de tekorten weggewerkt worden.......algebra van de huishoudschool: één ei koken duurt vijf minuten, hoe lang duurt het om 5 eieren te koken?

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2014, 19:36:26
Het Rode Kruis kan bij een marathon met hoge temperaturen al een spoedinzet hebben. Dan is geen sprake van een grote ramp of calamiteit, en wordt een verlof niet ingetrokken

JAB

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2014, 21:06:30
Als ik het eerste bericht goed lees komt het neer op aanvulling/ modernisering van de bestaande SIGMA teams. En dat zijn toch geen teams die nog opgericht moeten worden? Dat er aanvulling nodig is kan ik mij goed voorstellen i.v.m natuurlijk verloop en de motivatieproblemen door het lage aantal inzetten. Ik wil hier eerst meer van weten.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2014, 11:49:41
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1289851 date=1408210586
Het Rode Kruis kan bij een marathon met hoge temperaturen al een spoedinzet hebben. Dan is geen sprake van een grote ramp of calamiteit, en wordt een verlof niet ingetrokken

Of andere calamiteiten die je nog niet als ramp kunt bestempellen maar waar het rode kruis wel een rol kan hebben. Het regelen van opvang bij grote ontruimingen (Pinkpop discussie van tijdje terug) bijvoorbeeld. Er zijn genoeg situaties te bedenken waar je wellicht beter een groep vrijwilligers aan het werk zet dan dat je werkelijk iedere beschikbare professional inzet en al hun verloven gaat intrekken met alle gevolgen doe dat voor je rest dekking heeft

Eugene Geurtsen

• Coördinator Noodhulp Rode Kruis Veiligheidsregio Brabant Noord en Zuidoost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Blijf jezelf er zijn al zoveel anderen
Reactie #19 Gepost op: 18 augustus 2014, 10:44:21
Beste topic lezers,

Veel mensen hebben inmiddels meegedaan aan het onderzoek, dank daarvoor!

Ik zie dat er bij een paar mensen ook vragen zijn, zoals er is toch al een SIGMA, over het stapelen van schaarste, waarom gaat het NRK niet zelf mensen opleiden e.d.
Juist daarvoor is dit onderzoekje. Wij willen graag weloverwogen besluiten nemen en willen graag weten hoe we onze (burgerhulp)teams gaan samenstellen. Dit alles is in het kader van GGB (Grootschalige Geneeskundige Bijstand). U kunt hier meer informatie over vinden op onderstaande link.

http://www.nifv.nl/web/show/id=189266/contentid=4105/presentationid=45348/print=true

Ik hoop dat dit e.e.a. een beetje verduidelijkt?
Vriendelijke groeten Eugene Geurtsen
Functies binnen het Rode Kruis: Coördinator Noodhulp Brabant Noord Coördinator Noodhulp Zuidoost Brabant Landelijk coördinator RK Verbindingsdienst