Nieuwe Chevrolet voor VZA Amsterdam.

Auteur Topic: Nieuwe Chevrolet voor VZA Amsterdam.  (gelezen 11283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2005, 16:54:51
en toch klopt dat onderste plaatje ook weer niet :P ik zie o.a. geen blauwe flitsers aan de zijkant

chevy ambulance met blauwe flitsers met Wheeled coach opbouw geleverd door de vries
www.devriesambulances.nl

geleverd aan de graaff waalwijk www.ambulancetechniek.nl
De Graaff heeft trouwens 20 van deze ambulances besteld bij de vries.

foto's de graaff

[verwijderd door de admin]


ambulance mark

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 juli 2005, 17:02:47
Zet jij eens een Chevy op gas,en denk dan eens aan gewicht voertuig en rijstijl  ::) ::)

Ik denk dat je achterover slaat als je het verbruik op gas hoort.
Dit is trouwens de beste lpg installatie tot nu toe, het gas word vloeibaar ingespoten en verdampt pas in de cilinder. Ik ben geen gas fan maar dit is echt prachtige techniek.
En toch denk ik dat de diesel motor betrouwbaarder is en beter in een ambulance fuctioneerd dan een motor op gas.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2005, 17:04:44
Ik denk dat je achterover slaat als je het verbruik op gas hoort.
Dit is trouwens de beste lpg installatie tot nu toe, het gas word vloiebaar ingespoten en verdampt pas in de cilinder. Ik ben geen gas fan maar dit is echt prachtige techniek.
En toch denk ik dat de diesel motor betrouwbaarder is en beter in een ambulance fuctioneerd dan een motor op gas.
Vandaag een chevy in Almere langs me heen zien rijden met een dieselmotor,geef mij ook maar diesel.
 ;D Maar wat is het verbruik van die dingen op gas?


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2005, 17:07:25
Zet jij eens een Chevy op gas,en denk dan eens aan gewicht voertuig en rijstijl  ::) ::)

Die van de vza die rijdt al op gas  :-\ Dus ik snap je ff niet!


ambulance mark

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2005, 17:10:26
Vandaag een chevy in Almere langs me heen zien rijden met een dieselmotor,geef mij ook maar diesel.
 ;D Maar wat is het verbruik van die dingen op gas?

het is een lpi gas installatie en die zou ongeveer hetzelfde moeten verbruiken als de benzine motor.
er ligt een V8 benzine motor in en de chevy weegt tussen de 3000 en 3500 kg.
Ik gok een verbruik tussen de 1:4 en 1:8.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2005, 17:19:51
Slim van de vries dat ze geen verbruik opgeven, anders koopt niemand meer een chevy ambu.

Ik heb even naar de tankinhoud gekeken, die zijn ruim bemeten dus dat zegt ook genoeg.

''Benzinetank: 117 liter - Gastank: 150 liter (bruto)''
info: de vries ambulances.

Bij de gastank staat bruto omdat deze maar voor 80% gevuld mag worden, dus dat komt neer op een netto waarden van 120 liter.

En dan te bedenken dat een lpg pomp bij een benzine station niet zo snel gaat, het kan goed zijn dat het een paar minuten duurt voordat deze tank vol is


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2005, 19:29:36
Die van de vza die rijdt al op gas  :-\ Dus ik snap je ff niet!
lees even de andere berichten over het gebruik,1:4 dat heb je met een diesel niet.Dus is een diesel uiteindelijk goekoper  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2005, 20:45:52
Zeg ik het goed als ik zeg

De Vries is importeur van Wheeled coach
en
Visser de importeur van Profile?
(even voor m'n beeldvorming)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


ambulance mark

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 12 juli 2005, 21:23:47
Zeg ik het goed als ik zeg

De Vries is importeur van Wheeled coach
en
Visser de importeur van Profile?
(even voor m'n beeldvorming)

nee je zegt het niet goed

De Vries is de nederlandse importeur van Wheeled coach en profile. Kijk eens op de site www.devriesambulances.nl misschien word het je dan duidelijker

Ik geloof dat Visser niet eens een chevrolet kan leveren, die hebben toch alleen die nieuwe E-classe.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 12 juli 2005, 21:28:38
lees even de andere berichten over het gebruik,1:4 dat heb je met een diesel niet.Dus is een diesel uiteindelijk goekoper  ;)

Zat ik dus net aan te denken, lpg is veel goedkoper dan benzine.
Maar de houderschaps belasting is hoger omdat de auto meer weegt door de gasinstallatie.
De ambu weegt tussen de 3000 en 3500 kg dus het verbruik is hoog. En de gasinstallatie kost ook nog eens 3000 euro.
Dat kost nogal wat alles bij elkaar.