Ook de uitspraken in de pers passen in dat straatje. Die hebben helemaal niks met de praktijk te maken (waarschijnlijk is het een heel oud voorbeeld of niet eens echt gebeurt), maar gaan om beeldvorming met als doel de huid zo duur mogelijk te verkopen.
Hebben wij weer... arrogant en voor de beeldvorming ook nog een leugenaar
Het blijkt uit allerlei wetenschappelijke onderzoeken dat een gelijkwaardige fusie eigenlijk niet bestaat. De KNRM heeft verreweg het meeste geld en werkt professioneler, dus grote kans dat zij de bovenliggende partij worden. Dan vind ik het prettig dat de directeur alles op alles zet om voor het personeel, de vrijwilligers en de leden van de Reddingsbrigade het meeste eruit te halen.
Als ik jou mag geloven zou dit dan de 'paringsdans' zijn, waarbij iedereen zich zo mooi mogelijk voordoet? En de directeur bezig is zijn personeel, vrijwilligersoden het beste probeert voor te sorteren? Volgens mij zal de relatie eerst beter moeten worden voordat het nut heeft om te beginnen met deze strategie.
Ja, op het water is geen plek voor arrogantie als elke seconde telt. Daarom werken we op het water gewoon goed samen. Maar als je op die manier een fusie in gaat, lopen of straks alle vrijwilligers weg, of moeten onze jeugdleden ineens dubbele contributie gaan betalen, of moet ik straks ineens mijn boot inleveren, of wat dan ook.. Het klinkt heel hard, maar laat die directeur maar een beetje arrogant doen, dan is de kans groter dat er afspraken gemaakt gaan worden waar ook alle leden 'ja' op kunnen zeggen.
Deze redenatie is moeilijk te volgen. Dus als je je arrogant op stelt is er meer te halen, lopen niet alle vrijwilligers weg en hoeven de jeugdleden minder contributie te betalen.
Als je je samenwerkend op stelt, loopt iedereen weg, is er minder te halen en verdubbeld de contributie.
Dat klinkt als omgekeerd karma