Huisvesting tijdens opleiding

Auteur Topic: Huisvesting tijdens opleiding  (gelezen 27452 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Gepost op: 20 augustus 2014, 23:32:28
Beste forumgenoten,

Op dit moment zit ik in de selectie voor politiekundige. Stel dat alles goed gaat dan mag ik in Apeldoorn gaan studeren. Nu is het zo dat ik een eigen huis heb op ongeveer 1:45 uur rijden. Gedurende de opleiding ben ik niet van plan dit huis op te geven. Aan de andere kant is vijf keer in de week op en neer ook niet ideaal. Nu heb ik eerder eens gehoord dat studenten gezamenlijk huisjes huren in een nabijgelegen bungalow park o.i.d. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Jasmijn

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2014, 09:35:58
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik mag als het antecedentenonderzoek goed is 6 oktober beginnen in Apeldoorn. Is er iets wat studenten gezamelijk huren of is het ieder voor zich?

Zacha

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2014, 20:36:01
Wanneeer alles goed verloopt start ik 1 november met de opleiding Politiekundige Bacherlor (dus in Apeldoorn).
Zelf woon ik in 's-Hertogenbosch, dus ook ik ben wel geïnteresseerd in het gezamenlijk wonen met één of meerdere medestudenten op een locatie gelegen in de buurt van de academie.
Informatie is dus welkom :).

LuukPol

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2014, 00:08:17
Als we verder niks horen zijn wij drieën op elkaar aangewezen ben ik bang!

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2014, 00:10:17

Bang? Gezellig toch! :P

Jasmijn

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2014, 10:12:16
Ja precies, ik bijt niet hoor!  0098

Waar zijn jullie nu precies in het traject?

LuukPol

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2014, 10:58:44
Toevallig heb ik gister mijn psychologisch interview en rollenspel gehad. Nu nog wachten op de uitslag..

Jasmijn

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2014, 18:25:24
Spannend, het wachten is nog het ergst... hoe ging het voor je gevoel?

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:00:15
Vanuit de oude regio Brabant zuid oost werden er inderdaad huisjes gehuurd op een vakantiepark. Naar mijn weten is dit niet meer van toepassing. Dus zul je zelf iets moeten voorzien. Echter zul je merken dat je als niv5 snel gemixt gaat werken en leren. Waardoor je niet veel in de week op en neer hoeft.

LuukPol

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2014, 17:49:40
Citaat van: Jasmijn link=msg=1290974 date=1408724724
Spannend, het wachten is nog het ergst... hoe ging het voor je gevoel?
Het rollenspel ging voor mijn gevoel prima. Het gesprek vind ik moeilijk te beoordelen. Wat voor mij als positieve eigenschap naar voren kan worden gebracht kan door de psycholoog negatief beoordeeld worden, dat vond ik lastig. Het is dus echt nog even afwachten. Aan de andere kant las ik in een ander topic dit sommige mensen al (onder voorbehoud) aangenomen zijn!
Citaat van: Matth link=msg=1291012 date=1408741215
Echter zul je merken dat je als niv5 snel gemixt gaat werken en leren. Waardoor je niet veel in de week op en neer hoeft.
Uiteraard is dat aan de orde maar de eerste negen maanden zullen, naar ik begrepen heb, gevuld worden met vijf dagen school per week. Overigens bedoelde ik ook het zelf huren met een aantal studenten. Ik ben niet in de veronderstelling dat de eenheid of de academie dat voor mij doet!