GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Koningin Wilhelminahaven Noordzijde - Vlaardingen 17-08-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Koningin Wilhelminahaven Noordzijde - Vlaardingen 17-08-2014  (gelezen 18529 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: FF4266 link=msg=1290323 date=1408435815
ik snap niet helemaal waarom er onderscheid gemaakt wordt tussen beroeps en vrijwillig, die tijd is volgens mij wel voorbij toch?

Aan de inzet van vrijwillig en beroeps zitten meerdere aspecten o.a. operationele/technische aspecten en budgettaire (kostenplaatjes.) aspecten. De kostenplaatjes zullen steeds belangrijker worden en daarmee de daaraan verbonden mogelijke verschuivingen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Dan juist zouden de preventieve voorzieningen in orde zijn bij een raffinaderij dan bij een "gewoon" industriepand waar de meeste brandpreventieve voorzieningen bouwkundige voorzieningen zijn. Bij een raffinaderij zouden juist preventieve voorzieningen in de vorm van installatie aanwezig moeten zijn. Sprinkler- of schuimblusinstallaties en dergelijke.

Citaat van: Gilles link=msg=1290459 date=1408488664
Mwoch, voor een grote brand bij een raffinaderij vind ik het nog wel meevallen. En ja, Romij (waar de brand was - en Hooymeijer Transport) is een raffinaderij. Voor plantaardige oliën en dierlijke vetten voor o.a. de voedingsmiddelenindustrie dan wel te verstaan. Een iets ander proces dan bv. bij Shell en Exxon in de Botlek/Europoort/Pernis maar het blijft een raffinaderij met bijbehorende opslag.

Als ik een grote brand in een raffinaderij en een transportbedrijf bij elkaar tel vind ik de inzet nog niet zo vreemd eerlijk gezegd.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
De KW-haven bevat zeker aan de Noordzijde veel oude panden, waarvan sommige monumentaal. Dit gebouw was ook al redelijk oud.