Jawel, maar je wil/kan niet lezen. Meerdere malen heb ik aangegeven dat het beperken van schade aan een SO meerwaarde kan hebben, vooral voor het SO als het wachten op de ambuplegen langere tijd gaat duren.
Het kan natuurlijk zijn dat jij dat geen meerwaarde vindt. Als je naar meerwaarde voor de brigade zoekt, nou die is er niet. Voor de brigade zijn er alleen nadelen, je moet nog meer naar oefenavonden, nog meer spullen kopen, je zou je de woede van de collega's op je hals kunnen halen omdat ze jaloers zijn, (je bent gewaarschuwd) nee leuk is het niet. Als je daar naar kijkt heeft het geen meerwaarde vrees ik. Maar kijk eens naar de meerwaarde voor de patiënt. De meerwaarde is dat je, als je moet vervoeren of lang stilligen (wat ook schade met zich meebrengt) op een plank gefixeert en dan stilligt/vervoert minder kans hebt dat je schade aan een patient veroorzaakt als dat je handmatig fixeert. Dat vinden wij ook meerwaarde en daar hebben we best wat voor over. Blaricum heeft daar niets mee te maken, want in het gebied waar deze reddingsbrigade opereert zal de ambu pleeg best binnen een kwartier ter plaatse zijn en zullen we dus handmatig fixeren als we als eerste aankomen en komt de Blaricum 1 met de ambuplegen. Helemaal zoals jij dat ook doet. We zullen alleen uitgebreid fixeren op het grote water, maar dat had ik al een keer uitgelegd geloof ik...
En wij zijn blij met de reddingsbrigade Blaricum, een prima brigade waar in de praktijk goed mee samen te werken is. Wij zouden dat graag wat verder willen uitbouwen maar dat kan nu eenmaal niet. Dat heeft tot gevolg dat we bij hen wel eens ergens tegen aanbotsen waarvan wij niet van weten hoe het afgesproken is, maar dat even off topic over je laatste zinnetje:
RB Blaricum, ik wens jullie veel sterkte met dit soort "redders"in jullie omgeving
Met de groeten van Henk