Burgemeester Onderbanken: 'Vertrouwen in brandweerkorps ondanks arrestaties'De burgemeester van Onderbanken spreekt haar vertrouwen uit in het brandweerkorps. Dat doet ze naar aanleiding van de arrestatie van drie brandweermannen.
Het drietal van het korps van Onderbanken wordt verdacht van meerdere brandstichtingen.
Schouder aan schouder
Burgemeester Mirjam Clermonts was donderdagavond bij een bijeenkomst van het korps waar de brandweerlieden geïnformeerd werden over de arrestatie: "Ik heb mijn absolute vertrouwen uitgesproken in dit brandweerkorps. Ik heb gezegd dat ik schouder aan schouder met ze sta, omdat ik diep respect heb voor de vrijwilligers die de veiligheid van onze samenleving bewaken."
Klap
Het is onduidelijk hoeveel en welke branden de verdachten hebben gesticht. Burgemeester Clermonts: "Het vrijwillig korps van Onderbanken zit tot in de haarvaten in de samenleving. Dit is een enorme klap voor het korps."
Vast
Twee brandweermannen zitten vast, een is op op vrije voeten maar blijft wel verdachte.
http://www.l1.nl/nieuws/265943-burgemeester-onderbanken-vertrouwen-brandweerkorps-ondanks-arrestaties