Video: Agent schiet aanstormende hond neer - Amsterdam 29-08-2014

Auteur Topic: Video: Agent schiet aanstormende hond neer - Amsterdam 29-08-2014  (gelezen 12223 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2014, 17:48:09
Volgensmij zijn het pittbuls

Citaat van: Chestermuis link=msg=1292164 date=1409324997
En wat voor honden zijn het dan??

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:15:40
En als het typerend weer zo'n hond is, zegt dat meer over het baasje dan over de hond.
Elke hond die niet goed opgevoed is kan dit gedrag vertonen, zeker als ze met zijn tweeen zijn.

En om te reageren op het filmpje. Het zal mij een zorg zijn wat de rest van Nederland denkt. Ik wil heel thuis komen dus goed gewerkt.
Ook honden die goed opgevoed zijn kunnen zulk gedrag vertonen, sommige rassen/kruisingen hebben nu eenmaal een korter lontje !

Of het pitbull's zijn is moeilijk te zien op filmpje, vallen wel in de categorie Stafford, Pitbull, Amerikaanse Bulldog etc... (Of kruisingen daarvan) Normaal zeer mensvriendelijk maar áls ze scherp zijn dan zijn ze het meestal ook goed !
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:22:19
Via At5 een twitterbericht te zien van de schotwond, die is duidelijk niet in de poot maar in de borst. In het bericht staat dat de hond waarschijnlijk zal worden(of is) ingeslapen..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:43:34
Citaat van: Diamondback link=msg=1292146 date=1409316432
En dus is het zaak dat voorlichting zo snel mogelijk met het juiste verhaal komt - ook als het een slecht nieuws verhaal zou zijn.
Voorlichting komt in ieder geval met een duidelijk statement:
Geen reden om te twijfelen
De hond werd door een agent neergeschoten toen het beest samen met een andere hond op de agent af kwam. De politie was ter plaatse na een melding van twee agressieve honden die voor overlast zorgden. 'Er was sprake van een gewonde man en een vernielde auto. Geen reden om te twijfelen om te schieten', laat een woordvoerder weten. De politie doet nog verder onderzoek naar het schietincident.
Meer bij de bron.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:55:18
Als ik die vrouw zo hoor bij AT5 dan vind ze bijna dat de politie ervoor gezorgd heeft dat haar hond gek ging doen. Als ik het eerste filmpje zie dan hebben de agenten al hun wapens getrokken. Dit is voor mij al een indicatie dat de honden al mogelijk een aanval gedaan hebben, dit omdat een agent nooit direct op deze melding een wapen zou trekken. Dat die andere hond is neergeschoten is een gevolg dat de vrouw niet goed voor haar hond heeft gezorgd. Want zij moet ervoor zorgen dat hij niet zomaar weg kan lopen.

En ik ga ook wel enigszins met Tony-cc mee, maar dan om een andere reden. Want mijn ervaring is dat er helaas een aantal personen zijn in de wereld die dit soort honden juist nemen vanwege hun karakter. En dit terwijl als je deze honden goed opvoed en op de juiste manier traint dan zijn het juist hartstikke lieve en vriendelijke beesten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:04:54
Citaat van: Diamondback link=msg=1292146 date=1409316432
En dus is het zaak dat voorlichting zo snel mogelijk met het juiste verhaal komt - ook als het een slecht nieuws verhaal zou zijn.

Helaas is Amsterdam niet zo vlot met het uitbrengen van een persbericht. Maandag 25 augustus bracht RTL Nieuws het bericht dat in de zaak Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012 eerder in augustus weer een VD was opgepakt maar zelf rept Amsterdam er niet over.

En als het typerend weer zo'n hond is, zegt dat meer over het baasje dan over de hond.
Elke hond die niet goed opgevoed is kan dit gedrag vertonen, zeker als ze met zijn tweeen zijn.

En om te reageren op het filmpje. Het zal mij een zorg zijn wat de rest van Nederland denkt. Ik wil heel thuis komen dus goed gewerkt.

Is het niet zo dat als bepaalde honden vaak zeg maar aggressief worden opgevoed dat het ook in de bloedlijn door veelvuldig door fokken de volgende generaties het in het bloed hebben zitten ?
Inderdaad ben ik het er mee eens dat veilig thuiskomen als agent maar dat geldt in mijn ogen voor elke beroepsgroep het aller belangrijkste is. Eigen veiligheid staat op 1 en wat de rest van NL denkt lekker belangrijk.

Citaat van: Red link=msg=1292181 date=1409330614
Voorlichting komt in ieder geval met een duidelijk statement:Meer bij de bron.

Mooi dat ze op AT5 reageren maar nog nergens een officieel persbericht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:41:03
Bij een aanval van een hond zou ik nooit op pepperspray vertrouwen. Ondanks dat honden veel gevoeligere organen hebben (o.a. neus), zijn er zat waarbij de spray onvoldoende werkt.
Na ruim 35 jaar ervaring met (politie) honden ben ik niet echt bang aangelegd, echter indien deze zo op mij afkwamen koos ik ook voor mijn eigen veiligheid... Probleem met dit soort honden is dat als ze doordraaien ze ook totaal onberekenend zijn ! (En heb al meerdere incidenten met dit soort types meegemaakt)
In mijn ogen heeft agent dan ook juist gehandeld !

Aansluitend bij Groenemotermuis; Ik wilde het al niet zeggen maar dit soort honden zie je helaas veel te vaak bij figuren die deze als een soort van pikverlenger hebben, liefst ook nog met hetzelfde karakter als de baas, lees: Niet sociaal...
Van nature zijn het zeer menslievende honden maar door dat door en door kruisen verlies je ook de controle over hun karakter.
Heb zelf al meer dan 12 jaar als huishond zulke type (een Cane Corso, mijn 3de al...), bij juiste opvoeding zullen deze idd nooit zomaar bijten, al heb ik ook hier toch al behoorlijk wat pittige lijnen meegemaakt die je echt niet los wilt zien lopen !
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:47:05
Citaat
Uitgaande van 1,2 en 5 geen enkele noodzaak om het VW te trekken, die is er alleen voor uiterste noodzaak wat in dit filmpje totaal niet naar voren komt.
Daarbij komt nog dat je bij een hond ook je Peperspray kan pakken dus waarom gelijk naar het VW????
Of de diender is zelf bang voor honden een ding is zeker verstand heeft hij er niet van.

Blijkbaar heb jij ook geen verstand van zaken omtrent de politie..

Moet een agent nu ook al precies weten wat de gedragingen van honden zijn? Het beest is agressief en doet telkens een (schijn) aanval richting de agent. eerder al is een omstander gebeten. Dus ja, voor zijn eigen veiligheid en gezien de geschiedenis van de melding snap ik goed dat het vuurwapen getrokken wordt. Het filmpje begint helaas halverwege de melding, en dus zie je de eerdere aanvallen niet..

Makkelijk altijd, vanaf de zijlijn.. Altijd commentaar, wat wordt je toch moe van die mensen..

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:48:39
Citaat
Dan een hondengeleider /coördinator  die roept het is typerend weer zo'n hond kan zich beter bezig houden met zijn herders en geen uitspraken doen over andere rassen.
Het is nooit de schuld van de hond maar van de begeleider en dan maakt het niet uit welk ras het is.
Ook KNPV Politiehonden maken zich schuldig aan ongecontroleerde bijt gevallen of bijten om zich heen en pakken een verkeerde
Met alle respect, maar heb juist ook ervaring met zulke 'types' (wat ik, in de juiste handen, geweldige honden vind !)

Je uitspraak dat het nooit aan de hond ligt maar altijd aan geleider geeft voor mij echter duidelijk weer dat je totaal niet weet hoe honden in elkaar zitten !
Ik heb er ook gehad die ik moest laten inslapen omdat hun lontje dusdanig kort was dat ze totaal niet te vertrouwen waren, ook niet met een juiste opvoeding.
Dat een baas ervoor te zorgen heeft dat zijn hond(en) anderen geen kwaad kunnen doen is natuurlijk een feit !
En dat ook politie(dienst)honden wel eens verkeerd bijten hoor je mij ook niks over zeggen...

Btw, het zijn 'geleiders' en geen begeleider...

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2014, 19:58:58
Citaat van: Tony-cc link=msg=1292178 date=1409328940
Of het pitbull's zijn is moeilijk te zien op filmpje, vallen wel in de categorie Stafford, Pitbull, Amerikaanse Bulldog etc... (Of kruisingen daarvan) Normaal zeer mensvriendelijk maar áls ze scherp zijn dan zijn ze het meestal ook goed !
Zijn dat soort mensvriendelijk? Die soort ga ik met een grote boog omheen als ik er eentje tegenkom.