Bij een aanval van een hond zou ik nooit op pepperspray vertrouwen. Ondanks dat honden veel gevoeligere organen hebben (o.a. neus), zijn er zat waarbij de spray onvoldoende werkt.
Na ruim 35 jaar ervaring met (politie) honden ben ik niet echt bang aangelegd, echter indien deze zo op mij afkwamen koos ik ook voor mijn eigen veiligheid... Probleem met dit soort honden is dat als ze doordraaien ze ook totaal onberekenend zijn ! (En heb al meerdere incidenten met dit soort types meegemaakt)
In mijn ogen heeft agent dan ook juist gehandeld !
Aansluitend bij Groenemotermuis; Ik wilde het al niet zeggen maar dit soort honden zie je helaas veel te vaak bij figuren die deze als een soort van pikverlenger hebben, liefst ook nog met hetzelfde karakter als de baas, lees: Niet sociaal...
Van nature zijn het zeer menslievende honden maar door dat door en door kruisen verlies je ook de controle over hun karakter.
Heb zelf al meer dan 12 jaar als huishond zulke type (een Cane Corso, mijn 3de al...), bij juiste opvoeding zullen deze idd nooit zomaar bijten, al heb ik ook hier toch al behoorlijk wat pittige lijnen meegemaakt die je echt niet los wilt zien lopen !