Video: Agent schiet aanstormende hond neer - Amsterdam 29-08-2014

Auteur Topic: Video: Agent schiet aanstormende hond neer - Amsterdam 29-08-2014  (gelezen 12227 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:01:25
Meneer heeft blijkbaar ook geen verstand van hoeveel kogels er in een magazijn zitten.

Citaat
:'( :'( :'( :'( !!!!!!! FUCKING AGENTEN HEBBEN EERST MN HOND NEERGESCHOTEN EN DAARNA MN ANDERE HOND :'( :'( !!!! VOOR WAT!!!!! VOOOOOOOR WATTTT!!!!!!! VANAF PUPPY AF AAN HEB IK DR OPGEVOED AFGETRAINT EN WEL!!!! NIEUWE WIJKAGENT SCHIET GELIJK MAGAZIJN LEEG OP MN 2 HONDEN!!!!! 1 IS GEVLUCHT EN BLEEF BIJ DE BUURVROUW THUIS EN IS NU OOK GEPAKT!!!!!!!! ZE SCHIETEN MN HONDEN DOOD!!!! JAREN LANG OPGEVOED EN DIT IS HET RESULTAAT IK BEN GEBROKEN </3 :'(! Sarah Setareh

Zie wel meer dingen waar ik bij meneer mijn vraagtekens bij zet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

jss179

• VAP-AT
  • Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2014, 22:29:48
Citaat van: Sylvester link=msg=1292219 date=1409340622
Even goed lezen O0

Oops, overheen gelezen!

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #32 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:12:49
Tja die Facebook pagina. Emotionele mensen doen ook gekke dingen. Laat het eerst maar eens een weekje bezinken. Dan zien wel wel verder hoe meneer er over denkt. (Heb echter al wel een vermoeden, maar soit.)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:17:15
Voor de liefhebbers en/of klagers, hier dan een persbericht:

http://www.politie.nl/nieuws/2014/augustus/29/politie-schiet-aggresieve-hond-dood.html

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #34 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:19:33
Even voor het archief een copy/paste:

Politie schiet agressieve hond dood
Laatste update: 29-08-2014 | 22:52

Amsterdam - Bij een schietincident op de Socratesstraat in Amsterdam Nieuw-West heeft de politie vrijdagochtend 29 augustus 2014 een hond die agressief gedrag vertoonde op straat neergeschoten. Het dier overleed later op de dag aan zijn verwondingen.

Agenten gingen omstreeks 11.00 uur ter plaatse na meerdere meldingen van buurtbewoners dat twee agressieve honden waren losgebroken en overlast veroorzaakten in de wijk. Ze hadden een auto beschadigd en een voorbijganger gebeten. Een andere passant sprong uit angst op een auto. De politie loste meerdere schoten om de situatie onder controle te krijgen. Toen de honden voor de tweede keer op de agenten afrenden, schoot één van hen gericht op de twee honden. Één hond raakte daarbij gewond en werd met de dierenambulance afgevoerd naar een dierenkliniek. Daar overleed het dier later op de dag.

Hondengeleider
De andere hond werd kort na het schietincident in een nabijgelegen woning gevangen en in beslag genomen door een hondengeleider. De inbeslaggenomen hond wordt in een asiel verzorgd totdat er een afdoeningsbeslissing is vanuit het openbaar ministerie.
Bureau Integriteit van de eenheid Amsterdam heeft het schietincident in onderzoek.

Bron: http://www.politie.nl/nieuws/2014/augustus/29/politie-schiet-aggresieve-hond-dood.html

Dus, iemand is al gebeten, een auto beschadigd en iemand gaat op het dak van een auto zitten om aan de honden te ontkomen. Verder natuurlijk hele lieve beestjes..  ::)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:47:36
Dierenvriend of niet. Voor een agent is zo'n schietactie behoorlijk vervelend. Je raakt iemands huisdier die dat niet verwacht en niet aan ziet komen. Ondanks dat het een hond is zal het best een impact hebben op de agent.

Aan de video te zien denk ik dat de agent naar eer en geweten heeft gehandeld en dit echt als laatste oplossing gezien heeft.

Hoe zielig het voor de hond ook is. Het is wel een terecht schot geweest, dat is duidelijk.

Dat de eigenaar van de hond emotioneel is begrijp ik daarintegen ook wel een beetje. Tot op de dag van vandaag is de hond waarschijnlijk netjes geweest en was er nooit wat aan de hand. Dan wordt je hond ineens neergeschoten door een agent. Ik snap best dat dat emotioneel is voor deze mevrouw. Het is alleen zo jammer dat dat door sommige mensen wordt omgezet in woede en agressie tegenover de politie. Hoe mooi zou het zijn als deze mevrouw gewoon verdrietig was geweest en de actie van de agent had geaccepteerd. Dat zou voor beide partijen zoveel mooier zijn geweest.

Maarja, zo werkt dat bij sommige mensen helaas niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:51:29
Citaat van: piet60 link=msg=1292198 date=1409335138
Zijn dat soort mensvriendelijk? Die soort ga ik met een grote boog omheen als ik er eentje tegenkom.

Een vriend van mij heeft een stafford, kan inderdaad intimiderend overkomen als die op je af komt gerend, maar het is een van de liefste honden die ik ken. Het zoontje van hem kan ook alles met die hond doen, oren trekken en alles en die hond laat alles toe.

En dan ter vergelijking, mijn moeders maltezer zou dan wel bijten en dat zou dan juist een lief klein hondje moeten zijn.

Maar ik snap de agent wel, zeker als hij zelf weinig heeft met honden. Komt toch intimiderend over. Zeker aangezien er al gebeten is.

Ow en sommige reacties op FB vind ik echt zo ongepast, maar je ziet meteen wat voor volk er reageert aan de taal en spel fouten. En de dreigingen enz.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #37 Gepost op: 30 augustus 2014, 00:06:39
Citaat van: Tony-cc link=msg=1292178 date=1409328940
Ook honden die goed opgevoed zijn kunnen zulk gedrag vertonen, sommige rassen/kruisingen hebben nu eenmaal een korter lontje !

Of het pitbull's zijn is moeilijk te zien op filmpje, vallen wel in de categorie Stafford, Pitbull, Amerikaanse Bulldog etc... (Of kruisingen daarvan) Normaal zeer mensvriendelijk maar áls ze scherp zijn dan zijn ze het meestal ook goed !

Er is als ik mij goed herinner is er in het verleden toch sprake van geweest dat dit soort honden verboden zouden worden of was.

Overigens de hondenbrigade van de Amsterdamse Politie heeft vele jaren geleden ook een van deze soorten gehad maar dat was wel heel snel over.

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 30 augustus 2014, 00:17:30
Citaat van: Thor link=msg=1292265 date=1409349999
Er is als ik mij goed herinner is er in het verleden toch sprake van geweest dat dit soort honden verboden zouden worden of was.

Overigens de hondenbrigade van de Amsterdamse Politie heeft vele jaren geleden ook een van deze soorten gehad maar dat was wel heel snel over.
Dat verbod (de RAD wetgeving) is al jaren opgeheven...  ^-^

En nee, de politie Amsterdam heeft zulke hond nooit gehad als surveillance hond, gewoonweg omdat dit een niet toegestaan ras als diensthond is... Weet wel dat er in die regio ooit een speurhond is geweest van een terriër ras... (Stafford)

Overigens staat er op de site van RTV Noord Holland een ander filmpje met o.a. commentaar van eigenaresse en de man die gebeten is...
LINK
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:11:03
Ik mag toch aannemen dat de overleden hond in beslag is genomen door de OvJ?