Middel hulpverlening (verkeersongeval) Noordeinde - Lambertschaag 29-08-2014

Auteur Topic: Middel hulpverlening (verkeersongeval) Noordeinde - Lambertschaag 29-08-2014  (gelezen 2976 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat zeg ik.

(citaat)

Volgens Robin en Dominique reed de bestuurder van de auto wel te hard: "Ik denk dat ie een gangetje of 100 had."

(einde citaat)

http://www.rtvnh.nl/nieuws/149766/"Een%20paar%20seconden%20eerder%20en%20wij%20zaten%20er%20tussen"


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Diamondback link=msg=1292099 date=1409268060
Maurice Amoureus ‏@AmoureusMedia
2 min.
1 persoon bevrijd door brandweer. Nog 1 slachtoffer bekneld #Lambertschaag

Helemaal geen akelig plek om een ongeval te krijgen, want je krijgt alleen maar zo'n ongeluk als je rijdt als een mongool. Dit is de bebouwde kom en je mag hier óf 50 óf zelfs 30. (ben er plaatselijk bekend)

Ik vind het een akelige plek, omdat het vrij afgelegen ligt. En dan rond deze tijd.. De slachtoffers mogen van geluk spreken dat de auto op het droge is gebleven en er nog iemand voorbijkwam.
Over de oorzaak "rijden als een mongool" zul je mij niet horen discussiëren. ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
In welk opzicht ligt dit vrij afgelegen?

Zoals je kunt zien is het ongeval gebeurt in de lintbebouwing, huizen en boerderijen op zeer korte afstand. En ook de hulpverlening zit niet ver weg.
De ambulancepost bevind zich ter hoogte van Wognum vlak langs de A7. Die kunnen daar binnen 10 minuten zijn en ook de brandweer hoeft niet van absurd ver te komen. Medemblik, Wognum en Sijbekarspel zijn direkt gealarmeerd en zullen m.i. binnen de aanbevolen aanrijtijd ter plaatse zijn geweest.