Vrijgeven NAW gegevens

Auteur Topic: Vrijgeven NAW gegevens  (gelezen 8387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2014, 10:24:20
Klein detail: de overtredingen vinden plaats buiten de parkeergarage.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2014, 10:54:40
Citaat van: MarcMaurerNL link=msg=1292742 date=1409645887
Deze garage is afgesloten met een beweegbaar hek dat alleen te openen is met een studentenpas die je als student krijgt.

Moet je als student ook een kenteken opgeven om toegang te krijgen, of is het gewoon standaard toegankelijk met elke studentenpas?

Citaat van: Diamondback link=msg=1292743 date=1409646260
Klein detail: de overtredingen vinden plaats buiten de parkeergarage.

Voor de duidelijkheid, dat heb je gezien, of concludeer je dat? (In het laatste geval: er staat buiten de parkeervakken, dat kan nog steeds binnen het afgesloten terrein zijn toch? )
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2014, 11:10:47
Citaat van: Diamondback link=msg=1292743 date=1409646260
Klein detail: de overtredingen vinden plaats buiten de parkeergarage.
Huh, ik lees toch:
Citaat van: MarcMaurerNL link=msg=1292742 date=1409645887
Het speelt zich af in een parkeergarage die eigendom is van school. Deze garage is afgesloten met een beweegbaar hek dat alleen te openen is met een studentenpas die je als student krijgt. Je kan er als buitenstaander dus niet zomaar op. De garage valt dus onder het schoolterrein.

Als eerste: mag je in een/deze parkeergarage wel buiten de parkeervakken parkeren? Ik zou bij/aan de slagboom een waarschuwing ophangen dat niet buiten de vakken geparkeerd mag worden en dat er wielklemmen geplaatst worden bij overtreding die tegen vergoeding worden weggehaald. Dat de school aan de hand van kentekens NAW gegevens mag opvragen lijkt me sterk.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2014, 11:17:23
Of het opgevraagd mag worden weet ik niet, maar wat als je bijvoorbeeld een leen/huurauto of de auto van een ander mee hebt???


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 september 2014, 11:25:44
Hier staat ook het 1 en ander.


Grondslagen voor het verstrekken van persoonsgegevens

Citaat
In het algemeen geldt dat het verstrekken van persoonsgegevens verenigbaar moet zijn met het doel van het verzamelen daarvan. Of dit het geval is, hangt af van de concrete omstandigheden. Bij de vraag of een verstrekking verenigbaar is, spelen bijvoorbeeld de volgende factoren een rol:

de verwantschap met het verzameldoel;
de aard van de gegevens;
de gevolgen van een verstrekking;
de waarborgen die zijn getroffen;
de verwachtingen van de betrokkene (dat is degene van wie een bedrijf of instelling (hierna ‘organisatie’ genoemd) de gegevens wil verstrekken).
Dit en meer: http://www.mijnprivacy.nl/Vraag/bewaren-beveiligen-vertrekken-persoonsgegevens/Verstrekken_persoonsgegevens/Pages/verstrekken.aspx


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #15 Gepost op: 2 september 2014, 11:35:39
Geen antwoord of dat mag, al kregen wij die bij een klant van mijn vorige baas zonder problemen van de wijkagent (wel al 7 á 8 jaar geleden).
Maar daarnaast, eigen terrein, dan is wielklem, zoals al aangehaald, toch de simpelste oplossing !? (Om gebruik te mogen maken van garage ga je accoord met huisregels waarin gebruik wielklem beschreven staat...)
Zodra eigenaar/gebruiker voertuig zich meld heb je meteen zijn gegevens... Bij herhaaldelijk overtreden toegangspas voor garage blokkeren.
DSM/Chemelot gebruikt(e) die al jaren en daar hield/houd iedereen zich (over het algemeen) netjes aan de regels...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


MarcMaurerNL

  • Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #16 Gepost op: 2 september 2014, 12:51:14
Citaat van: zwelgje link=msg=1292749 date=1409648080
Moet je als student ook een kenteken opgeven om toegang te krijgen, of is het gewoon standaard toegankelijk met elke studentenpas?

Voor de duidelijkheid, dat heb je gezien, of concludeer je dat? (In het laatste geval: er staat buiten de parkeervakken, dat kan nog steeds binnen het afgesloten terrein zijn toch? )

Als student hoef je niet je kenteken op te geven om toegang te krijgen. Elke student van mijn ROC kant mijn zijn/haar studentenpas toegang krijgen.

Het is inderdaad een eigen parkeergarage van school die alleen toegankelijk is voor studenten en docenten die een schoolpas hebben.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.


MarcMaurerNL

  • Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #17 Gepost op: 2 september 2014, 12:55:54
Citaat van: JJ75 link=msg=1292756 date=1409649047
Huh, ik lees toch:Als eerste: mag je in een/deze parkeergarage wel buiten de parkeervakken parkeren? Ik zou bij/aan de slagboom een waarschuwing ophangen dat niet buiten de vakken geparkeerd mag worden en dat er wielklemmen geplaatst worden bij overtreding die tegen vergoeding worden weggehaald. Dat de school aan de hand van kentekens NAW gegevens mag opvragen lijkt me sterk.

Er is in de garage nergens een bordje te vinden waarop staat dat je in de vakken moet parkeren.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #18 Gepost op: 3 september 2014, 11:31:11
Tenaamstellingsgegevens zijn in dit geval politiegegevens. Er is op deze vraag dan maar één juist antwoord mogelijk, dat begint met: Kijk in de Wet Politiegegevens en het onderliggende Besluit politiegegevens.

WPG:http://wetten.overheid.nl/BWBR0022463/
BPG: http://wetten.overheid.nl/BWBR0023086/

Relevant zijn artikel 18, in samenhang met het besluit, en artikel 19 van de WPG. Kort gezegd komt het erop neer dat er in de situatie die je schetst geen grond is voor verstrekking van politiegegevens aan een beveiliger, zodat die je kan bellen om het voertuig te verplaatsen. Als dat toch gebeurt heeft de politie een probleem.

Zoals hier al is opgemerkt, als het parkeerterrein een voor het openbaar verkeer openstaande weg is mag de politie er wel zelf handhaven.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 3 september 2014, 12:03:30
Citaat van: MarcMaurerNL link=msg=1292779 date=1409655354
Er is in de garage nergens een bordje te vinden waarop staat dat je in de vakken moet parkeren.

Staat er wel het bekende bord, of hangt er een bord welke verwijst naar de huisregels?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein