GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (flat) Beukenhorst - Diemen 04-09-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (flat) Beukenhorst - Diemen 04-09-2014  (gelezen 62621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 5 september 2014, 00:02:03
Zolang het gebouw niet gestut en veilig is gaat er ook geen USAR naar binnen. Uit de Twitter berichten haal ik dat het nog niet veilig is het gebouw te betreden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

vergeten

• Forum gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 5 september 2014, 00:15:03
Ze hoeven nog niet naar binnen.
Maar ze hebben wel camera's en speurhonden.
Heb op een hulpverleningsdag waar zij een demo gaven gezien dat ze ook stutmateriaal hebben.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #102 Gepost op: 5 september 2014, 00:18:23
De brandweer heeft ook stutmaterialen. Wat voor camera's wil je gebruiken? Men weet dat de 2 slachtoffers daar binnen zijn, maar ze kunnen er alleen nog niet bij. Daar helpt geen camera tegen.

Speurhonden hetzelfde verhaal. Eventueel kan de Politie die ook leveren (?). Maar alsnog kan men niet naar binnen. Ik denk niet dat het vinden van de vermisten het probleem is, maar het feit dat men ze nu niet bereiken kan. Weten waar het slachtoffer exact ligt helpt daar niet aan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 5 september 2014, 00:28:03
Correct. De Landelijke Eenheid heeft diverse speurhonden voor menselijke geur en stoffelijke overschotten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #104 Gepost op: 5 september 2014, 06:56:08
De USAR inzetten, dat klinkt wat makkelijker dan het is.. Maar al deze USAR leden moet je dus ineens verlof geven van hun werk. Dat is niet met 5 minuten geregeld...

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 5 september 2014, 07:06:20
Het USAR is bij binnenlandse inzet binnen 4 uur ter plaatse
Bron: USAR.nl
De speurhonden van de LE maken ook deel uit van het USAR, al gelang de benodigde inzet. Dus het kan als zelfstandig, of in USAR-verband.

Tweets USAR van gisteren:

USAR.NL @USARNL  ·  10h
Sinds vanmiddag volgen wij de situatie in Diemen #gasexplosie. Net nog contact #VRAA gehad.

USAR.NL @USARNL  ·  9h
Na herhaald contact #VRAAA geen inzet nodig in #Diemen

Walker

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 5 september 2014, 07:43:13
Dit is een relatief kleine explosie met een (hoe erg ook) beperkt aantal slachtoffers. Inzet van USAR zal dan niet veel waarde toevoegen. Het wordt anders als een half flatgebouw naar beneden komt.
Mister Livingstone, I presume?

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 5 september 2014, 07:50:17
Citaat van: Walker link=msg=1293481 date=1409895793
Dit is een relatief kleine explosie met een (hoe erg ook) beperkt aantal slachtoffers. Inzet van USAR zal dan niet veel waarde toevoegen. Het wordt anders als een half flatgebouw naar beneden komt.

Ik deel je mening niet. Inzet USAR is afhankelijk van de vraag of ze een duidelijke meerwaarde kunnen hebben boven de basisbrandweerzorg. De inzet is niet afhankelijk van het aantal (mogelijke) slachtoffers. Elk leven dat gered kan worden is er 1. Usar is al eerder ingezet bij incidenten waar 1 of 2 mensen bedolven waren onder puin of andere zaken.

vergeten

• Forum gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 5 september 2014, 08:51:37
De reden is naar mijn idee dat de brandweer nog steeds uit koningkrijkjes bestaat.
En dat de regio's alles zelf willen doen.
Je ontlast met usar toch je vr?
Snap niet waarom hun deskundigheid niet wordt gebruikt.
Weer een gemiste kans in brandweer nederland.

Schuimpie

• Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 5 september 2014, 09:24:42
Er zijn ook speurhonden (ik meen van de LE) ingezet in Diemen
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-