GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (flat) Beukenhorst - Diemen 04-09-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (flat) Beukenhorst - Diemen 04-09-2014  (gelezen 61900 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #130 Gepost op: 5 september 2014, 21:33:34
Citaat van: Breathe link=msg=1293665 date=1409933956
Ik maak juist andersom mee dat de BRW het serieuzer neemt dan het betreffende gasbedrijf dus ook regio afhankelijk hoe er mee om wordt gegaan.

Dat valt mij ook op. Deze week nog gezien hoe de brandweer een kring maakt waarbinnen iedereen ademlucht moet dragen omdat er zeer hoge percentages gemeten worden. OvD communiceert dit richting Liander welke vervolgens met bus en al gewoon het gevarengebied in rijdt. Ook zonder gebruik van ademlucht etc. En uit ervaring weet ik dat dat geen alleenstaand incident is, maar dat dat veel vaker gebeurd. Ik heb echter ook een incident meegemaakt waarbij 't callcenter van Liander direct de brandweer inschakelde bij een inpandig gaslek. Het kan wel dus.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #131 Gepost op: 5 september 2014, 22:40:27
Amy Koopmanschap @AmyKoopmanschap
Burgemeester Diemen
Trots op samenwerking met De Key, politie, brandweer, GGD, DWI, Rode Kruis en gemeente bij opvang bewoners Beukenhorst #diemen.
8:18pm · 5 Sep 2014


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #132 Gepost op: 5 september 2014, 22:42:15
Eugene Geurtsen @EugeneGeurtsen
#Bevolkingszorg einde inzet voor de #Rodekruis vrijwilligers in #Diemen Dankbaar werk en goed gedaan!
9:24pm · 5 Sep 2014 ·


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #133 Gepost op: 5 september 2014, 22:46:12
Onderzoeksraad @Onderzoeksraad
Onderzoekers #Onderzoeksraad in Diemen voor verkennend onderzoek naar gasexplosie flatgebouw
5:07pm · 5 Sep 2014


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #135 Gepost op: 6 september 2014, 11:52:04
Ongelofelijk, dat de gas leverancier de verantwoordelijkheid van het bellen van de hulpdiensten doorschuift naar de aannemer. Zou de Liander medewerker die de aannemer aan de lijn had toen ie de lekkage meldde, deze gevraagd cq geïnstrueerd hebben 112 te bellen ?  Het is natuurlijk ook wel heel veel moeite om een controle-belletje uit te voeren naar de GMK om te horen of de melding daar ook al is doorgekomen.

Enfin, ik gok dat er binnenkort weer ergens een protocolletje herschreven gaat worden. Het "kalf" is immers verzopen dus wordt het tijd dat het putje gedempt gaat worden.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #136 Gepost op: 6 september 2014, 12:04:35
p2kflex
12:03:28 06-09-14GROUP-1BR 1 BRANDGERUCHT (+Inc.net: Reg.Inmeld+) , Beukenhorst 119 DIEMEN [ DMN1 ]
0101400BRW Amsterdam-Amstelland (Diemen) (Dienstgroep 1)
0101402BRW Amsterdam-Amstelland (Diemen) (Dienstgroep 2)
0101419BRW Amsterdam-Amstelland (Diemen) (Lichtkrant)
p2kflex
12:04:05 06-09-14GROUP-1BR 1 BRANDGERUCHT (+Inc.net: Reg.Inmeld+) , Beukenhorst 119 DIEMEN [ OVDN ]
0102005BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD Noord Alarmcode)


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #137 Gepost op: 6 september 2014, 14:14:00
Citaat van: 7131 link=msg=1293741 date=1409997124
Ongelofelijk, dat de gas leverancier de verantwoordelijkheid van het bellen van de hulpdiensten doorschuift naar de aannemer. Zou de Liander medewerker die de aannemer aan de lijn had toen ie de lekkage meldde, deze gevraagd cq geïnstrueerd hebben 112 te bellen ?  Het is natuurlijk ook wel heel veel moeite om een controle-belletje uit te voeren naar de GMK om te horen of de melding daar ook al is doorgekomen.

Enfin, ik gok dat er binnenkort weer ergens een protocolletje herschreven gaat worden. Het "kalf" is immers verzopen dus wordt het tijd dat het putje gedempt gaat worden.
Ik begrijp het standpunt van Liander wel. Zij kunnen immers van achter een bureau kilometers verderop niet bepalen of er inzet van hulpverlening nodig is. Zij kunnen daar niet zien waar de leiding geraakt is en of er gas vrij komt. Dat kan een aannemer ter plaatse wel beoordelen. Wat de betreffende medewerker van Liander aan de aannemer heeft gevraagd/gezegd kunnen wij niet beoordelen. Dus om daar nu over te oordelen lijkt me niet op zijn plek.

Ik vind de aannemer die de leiding heeft geraakt en alleen Liander heeft gebeld veel erger. Dat daar niemand op het idee is gekomen om 112 te bellen...
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #138 Gepost op: 6 september 2014, 14:26:54
Citaat van: 7131 link=msg=1293741 date=1409997124
Ongelofelijk, dat de gas leverancier de verantwoordelijkheid van het bellen van de hulpdiensten doorschuift naar de aannemer. Zou de Liander medewerker die de aannemer aan de lijn had toen ie de lekkage meldde, deze gevraagd cq geïnstrueerd hebben 112 te bellen ?  Het is natuurlijk ook wel heel veel moeite om een controle-belletje uit te voeren naar de GMK om te horen of de melding daar ook al is doorgekomen.

Enfin, ik gok dat er binnenkort weer ergens een protocolletje herschreven gaat worden. Het "kalf" is immers verzopen dus wordt het tijd dat het putje gedempt gaat worden.
Be careful what you wish for... straks gaat Liander conform protocol bij elke vage melding de brandweer bellen om zich in te dekken. Daar worden wij dan ook niet vrolijk van.

NB zie je nu dat de brandweer niet te beroerd is om usar in te schakelen?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #139 Gepost op: 6 september 2014, 14:33:16
Citaat van: GLZ link=msg=1293756 date=1410006414
NB zie je nu dat de brandweer niet te beroerd is om usar in te schakelen?
Wie zegt dat de brandweer USAR heeft ingeschakeld? (Ja, ik weet dat ze er geweest zijn)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.