Vanavond zag ik een opmerkelijk artikel in de krant (De Stentor) staan. Met maarliefst een halve pagina werd er aandacht geschonken aan een melding waarbij de hoogwerker werd ingezet om een man uit een studentenwoning te halen.
Nou vind ik dit soort nieuwsberichten op 112 sites al discutabel, het is vaak om een puur medische reden dat de hoogwerker wordt ingezet. Enige reden om er dan een stukje over te typen is vanwege de aanloop van mensen en commotie die het meebrengt
De Stentor gaat in dit geval vrij ver. Groot artikel, die ook nog eens deels berust op geruchten. "De student zou te diep in het glaasje hebben gekeken tijdens de introductie". Geheel onwaar. Inzet was om een medische reden, zonder enige alcohol in het spel. Daarbij is de introductie week ook al 5 dagen geleden. Ik weet dit omdat een goede vriend van mij in het studentenhuis woont en de deur van deze jongen heeft ingetrapt om eerste hulp te verlenen.
Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het bericht op zich, zeker zo groot met foto, al onnodig, maar er worden ook nog eens geruchten voor waarheid aangenomen. En wat is over het algemeen jullie idee over dit soort 'nieuws'?