Als L1 inderdaad zegt, wat ook wel zou kloppen, dat het Team Explosieven Verkenning het pakketje direct heeft veiliggesteld dan vraag ik mij alleen af waarom pas 2 uur later men met een opschaling komt en het EOD pas 2 uur en 50 min later aankomt.
Omdat er kennelijk geen directe dreiging meer was. Team Explosieven Verkenners zijn gewone agenten die tal van cursussen hebben gehad hoe om te gaan met explosieven. Aan de hand daarvan wordt een inschatting gemaakt en contact opgenomen met de EOD.
Per dag worden tientallen explosieven aangetroffen. Het gros horen we nooit wat van en best veel explosieven blijven enkele dagen liggen voordat de EOD ze komt ophalen. Dat kan als het explosief op een veilige en rustige plek ligt zoals bij landbouw werkzaamheden.
In dit geval is er kennelijk een inschatting gemaakt. Waarom er later opgeschaald wordt weet ik niet. Dat kan een inschatting van de EOD zijn die van mening verschilt met het TEV. Het kan zijn dat er meer informatie is binnen gekomen of de situatie veranderd is... waarom weten wij niet. Het is in elk geval niet zoals jij stelt dat er geen actie is ondernomen. Dat haal je niet uit P2000.