P.A.N.S ambulance

Auteur Topic: P.A.N.S ambulance  (gelezen 42802 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

08346

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 3 april 2008, 12:02:01
Kan iemand misschien meer duidelijkheid geven over de toekomst van de ambulance's in Zeeland?
Zijn de huidige ambulance's in Zeeland op proef of niet?

alvast bedankt!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #151 Gepost op: 3 april 2008, 13:00:56
Er is maandenlang in Zeeland een testperiode geweest met verschillende ambu's. Voor zover ik heb begrepen komen er nu steeds meer vaste nieuwe ambulances. In Zierikzee is er een Chevy GMT610 en een VW Transporter "Starship Enterprise" aangeschaft en deze zijn volgens de bemanning blijvende wagens.

Hoe het in de rest van Zeeland zit weet ik niet.


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #152 Gepost op: 25 november 2008, 00:29:32
Kennemerland heeft gisteren de eerste ANS van de provincie Noord - Holland gepresenteerd :)

112Haarlem.nl:

HAARLEM - GGD Kennemerland heeft maandag een nieuwe ambulance gepresenteerd welke is gebouwd volgens het project Ambulance Nieuwe Stijl, kort gezegd ANS. Bij dit landelijke project worden ambulances gebouwd volgens  specificaties welke zijn opgesteld door samenwerkende ambulancediensten. Het voertuig is om de patiëntenruimte heen gebouwd en heeft daardoor unieke eigenschappen.

De ANS van de GGD Kennemerland is de eerste in Noord – Holland, in totaal zullen twintig soortgelijke ambulances in Nederland worden opgeleverd. Deze zullen voor een periode van een jaar worden gevolgd waarbij de nodige aanpassingen worden gemaakt. Indien de ANS succesvol blijkt is het streven deze landelijk als standaardambulance in te voeren.









jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #153 Gepost op: 25 november 2008, 19:31:44
Ik ben toch bang dat als ik het zo zie ik een keer een hersenpansplijtende hoofdpijn ga overhouden aan die achterklep....  :-X Maar misschien dat ie hoger hangt dan nu lijkt, maar dan zijn er vast nog langere collega's dan ik ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #154 Gepost op: 25 november 2008, 20:14:12
Dacht ik ookal toen ik het plaatje zag, wat is eigenlijk de gedachte achter die klep??


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 25 november 2008, 20:25:15
Dacht ik ookal toen ik het plaatje zag, wat is eigenlijk de gedachte achter die klep??
Ik heb er laatst even in gekeken en volgens de chauffeur was dat voor de zichtbaarheid (reflectiestrepen) en het voorkomen van inslag regen. In het scharnier van de achterklep zitten overigens oranje led knipperlichten (die aan gaan als de klep open staat)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 25 november 2008, 21:11:36
Hmmm... ik kan er precies onderdoor, en ik ben 1.94 meter.

Maarre.... wat ons altijd verteld is over dat gekke onderklepje.... als dat er niet zou zitten, en de klep gaat in één geheel omhoog, dan zijn er weinig collega's die zonder hulp van een brandweerladdertje de klep nog kunnen sluiten.... m.a.w. hij hangt dan te hoog. Ik had er dan gewoon twee deuren ingezet....  ::)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #157 Gepost op: 25 november 2008, 21:40:08
Ik ben benieuwd wat de ANS ongeveer kost.
Is dat bekend, wie weet wat?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #158 Gepost op: 25 november 2008, 21:51:26
Hmmm... ik kan er precies onderdoor, en ik ben 1.94 meter.

Maarre.... wat ons altijd verteld is over dat gekke onderklepje.... als dat er niet zou zitten, en de klep gaat in één geheel omhoog, dan zijn er weinig collega's die zonder hulp van een brandweerladdertje de klep nog kunnen sluiten.... m.a.w. hij hangt dan te hoog. Ik had er dan gewoon twee deuren ingezet....  ::)
Dan valt het mee, zo groot ben ik dan net niet.... en deuren lijkt me ook veel handiger, ook qua ruimte achter het voertuig die je nodig hebt om de klep te openen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #159 Gepost op: 25 november 2008, 22:19:32
we hebben 'm uitgebreid getest en wordt nu alleen nog als BLS ambu gebruikt..............nu hebben we weer opbouwcontainers van mercedes.........kijken hoe dat bevalt?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan