P.A.N.S ambulance

Auteur Topic: P.A.N.S ambulance  (gelezen 42831 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #70 Gepost op: 26 oktober 2006, 20:50:03
zoals ik al eerder melde vind ik hem er veel beter uitzien dan die t5 van de vries of amstra. om over die standaard dingen van visser maar te zwijgen.  ;)

een hoop ruimte en ik denk maar zo beter langzaam en goed opgebouwd dan snel iets in elkaar geknutseld. mijn infobron vertelde dat ze begin volgend  jaar met de productie starten en nu nog niet met een interieur komen omdat de mensen van de werkvloer nog niet voldoende hebben getest met de binnenkant en als het dan op de beurs staat en zo kapot is beginnen ze met een achterstand vandaar dit prototype. hij vertelde overigens dat er op de beurs wel een computeranimatie zou zijn over het interieur heb je die wel gezien dan en is dat wat?


Bart S

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 26 oktober 2006, 21:13:53
zoals ik al eerder melde vind ik hem er veel beter uitzien dan die t5 van de vries of amstra. om over die standaard dingen van visser maar te zwijgen.  ;)

een hoop ruimte en ik denk maar zo beter langzaam en goed opgebouwd dan snel iets in elkaar geknutseld. mijn infobron vertelde dat ze begin volgend  jaar met de productie starten en nu nog niet met een interieur komen omdat de mensen van de werkvloer nog niet voldoende hebben getest met de binnenkant en als het dan op de beurs staat en zo kapot is beginnen ze met een achterstand vandaar dit prototype. hij vertelde overigens dat er op de beurs wel een computeranimatie zou zijn over het interieur heb je die wel gezien dan en is dat wat?

De vorm vind ik ook erg mooi. Ik vond het alleen jammer dat hij er zo bijstaat, er was van binnen wat hout e.d. te zien dus ik kreeg echt het idee dat het snel in elkaar was gezet voor de beurs. Ik kan me nog niet echt een voorstelling maken van hoe het wordt; er stond alleen een brancard en een pleeg-stoel in dus het is nogal logisch dat het lekker ruim is. Wel mooi: de beide zijdeuren aan de achterkant voor de zuurstof en wervelplank. De animatie heb ik niet gezien, ik heb wel twee folders meegenomen waarin wat tekeningen staan van hoe het moet worden..... bijgaand nog even twee foto's, waaronder van de achterklep constructie... waarom geen deuren?





rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #72 Gepost op: 26 oktober 2006, 21:21:15
hadden ze al een tijd geleden aangegeven in een klep kun je meer stevigheid kwijt als in twee deuren. en omdat ze met een soort vliegtuigmateriaal werken is dit dus slimmer. geloof ik


miv

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 27 oktober 2006, 06:11:35
mooi voertuig afschuwelijke wielen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 27 oktober 2006, 12:09:43
Ik vind em niet echt mooi, wel lekker handig dat je 1.90 stahoogte hebt achterin, in het evenmenten hoekje zag ik een andere T5 met container die ik een stuk mooier vind om te zien ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #75 Gepost op: 27 oktober 2006, 15:12:45
Waarom geen deuren?

wat vindt jij handiger in de praktijk Bart? Een klep die als afdakje kan dienen en waartegen je je kop kan stoten of twee openslaande deuren? en waarom?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 27 oktober 2006, 18:27:11
wat vindt jij handiger in de praktijk Bart? Een klep die als afdakje kan dienen en waartegen je je kop kan stoten of twee openslaande deuren? en waarom?

Tja.... ik ben gewend om met deuren te werken. Je kan ze met iets meer beleid sluiten, zonder echt vieze handen te krijgen. Het argument dat je onder een klep droog kan werken vind ik niet echt opgaan. Ik heb het geprobeerd, maar als het echt regent ben je onder de klep ook zeiknat. Bovendien kan je onder de klep maar een beperkt aantal dingen doen, je slachtoffer ligt er meestal niet direct onder...


Ambuman

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 27 oktober 2006, 21:56:46
Met een groot volume wagen hoef je niet onder een klep te gaan staan werken. Dat is niet handig.
In dat geval kan je beter de patient de wagen in rijden en daar gaan behandelen. Dus de voordelen van een klep zie ik niet geheel.

Persoonlijk vind ik het geen plaatje. De ruimte binnenin lijkt nog steeds minimaal op de foto's tenminste. Aan de constructie te zien moeten de brancards ook aangepast worden ivm de lage vloer.


miv

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 28 oktober 2006, 04:33:19
jullie vinden die wielen dus niet afschuwelijk?


Wilfred.

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 28 oktober 2006, 10:03:41
Ook op het www.ambulanceforum.nl is hierover een discussie gaande, persoonlijk vind ik hem wel tegenvallen maar ik had er dan ook hoge verwachtingen van !!

Ook de ruimte voor je chauffeur is erg beperkt, en ik denk niet dat de stoelen die we nu hebben in deze bus geplaatst kunnen worden ?!