Chevrolet A-ambulances

Auteur Topic: Chevrolet A-ambulances  (gelezen 404160 keer)

0 gebruikers (en 66 gasten bekijken dit topic.

Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #790 Gepost op: 28 mei 2009, 21:15:01


Dienst: RAV IJssel-Vecht
Roepnummer: 04-160
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: Chevrolet GMT610 De Vries
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #791 Gepost op: 10 juni 2009, 14:46:14
de bovengenoemde chevrolets hebben een opbouw van wheeled coach
ik zoek een foto van de opbouw / inbouw van profile
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #792 Gepost op: 10 juni 2009, 17:40:00
Dit is de tweede Demo profile ambulance van de Vries, want de eerste is afgebrand tijdens een proefrit. En deze tweede hebben ze ook al weer jaren want hij word hier in Nederland niet verkocht, wel jammer eigenlijk want het is best een mooi voertuig, mooier dan dat hoekige dak van wheeled coach.
Ik vind het best jammer dat er maar zo weinig profile ambulances verkocht worden. Er zijn er maar een paar, denk aan de mercedes sprinter ambulances van Bios groep met die lichtbalk die ingebouwd is in het dak en dus wat lager staat, of de VW T5 ambulances van broeder de Vries.


\






foto: mich jens,isa


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #793 Gepost op: 10 juni 2009, 21:43:28
ik dank u vriendelijk
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #794 Gepost op: 14 juni 2009, 20:48:54


Dienst: GGD Amsterdam
Roepnummer: 13-118
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: Chevrolet GMT610 De Vries
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #795 Gepost op: 15 juni 2009, 22:51:50
In Nederland lopen we helemaal niet achter op dat vlak. Zoals de ICAO regels voorschrijven, en alle vliegvelden zich qua regulering aan houden, en de lokale regels voor wat betreft airside, mag niemand zich op airside bevinden, met uitzondering van de ontheffinghouders, geïnstrueerden en nood-diensten, waarbij dan het oranje knipper- of zwaailicht gevoerd moet worden.
Zonder begeleiding de airside op, dat heeft niets te maken met een oranje pit op je dak of niet, je zult nog altijd alle nodige examens gedaan moeten hebben om zonder begeleiding airside op te mogen.
Daarnaast heb je nog het verschil tussen airside en airside. De randwegen vallen onder de "algemene" begripsvorming van airside, de start- en landingsbanen en het taxiwegen-stelsel mogen echter alleen betreden worden door diegenen die voor hun werkzaamheden daar dienen te zijn (nood-diensten, marshallers, airside security, sneeuwdiensten, vogelwacht) en in direct contact met de verkeersleiding staan (extra communicatie aan boord).

Europese wetgeving heeft hier niets mee te maken, slechts de ICAO regelgeving. Je beweringen over dat we achterlopen en onder invloed van Europa staan zijn niet correct.

Groet
René
(werkzaam bij de verkeersleiding)

Ik ben het met  chevy_van eens dat we echt niet achter lopen. ICAO schrijft voor rode toplichten en amber kleurig zwaailicht. Schiphol kom je niet op zonder dat daar bij ook nog eens een keer een radar transponder op het voertuig aanwezig is. Transponder niet functioneel? Je kan echt rechtsomkeert maken.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #796 Gepost op: 15 juni 2009, 22:57:42
Ik ben het met  chevy_van eens dat we echt niet achter lopen. ICAO schrijft voor rode toplichten en amber kleurig zwaailicht. Schiphol kom je niet op zonder dat daar bij ook nog eens een keer een radar transponder op het voertuig aanwezig is. Transponder niet functioneel? Je kan echt rechtsomkeert maken.

Ik ben blij dat je het 8 maanden na de post die je quote het er mee eens bent  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #797 Gepost op: 15 juni 2009, 23:04:13
Dat is bij komende zaak, Terwijl de meeste hier letten op de lampjes, keek ik even naar de RADAR-transponder. Daar werd niet over gesproken :)

Deze 2 was ik nog niet tegen gekomen in het topic.


de 37401 Rode Kruis Zandvoort.


de 37402 Rode Kruis Zandvoort.

Fotos staan elders al op het forum, maar dit is denk ik het juiste topic waar ze echt thuis horen  :)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #798 Gepost op: 18 juni 2009, 14:45:09




Dienst: RAV IJssel-Vecht
Roepnummer: 04-102
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: Chevrolet GMT610 De Vries
Bijzonderheden: nieuwe signalering
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #799 Gepost op: 18 juni 2009, 18:17:48
http://img34.imageshack.us/img34/2751/04102ijsselvecht20.jpg

http://img34.imageshack.us/img34/533/04102ijsselvecht116.jpg

Dienst: RAV IJssel-Vecht
Roepnummer: 04-102
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: Chevrolet GMT610 De Vries
Bijzonderheden: nieuwe signalering

Zonde van de lichtbalk, en de kleine horizontale LED lampjes achterop en aan de zijkant, ook zonde van die extra spiegels op de gewone spiegels (had wel netter gemaakt kunnen worden...)

Enne.. die rode knipperlichten lijkt wel een nieuwe hype te worden...  ::)