Chevrolet A-ambulances

Auteur Topic: Chevrolet A-ambulances  (gelezen 403822 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #290 Gepost op: 18 februari 2007, 19:06:34
valt dat erg op dan? zown led lichtkrantje


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #291 Gepost op: 18 februari 2007, 20:19:02
valt dat erg op dan? zown led lichtkrantje

Mijn mening: zwaailichten en sirene achter je = aan de kant en ruim baan geven.
Daar is zo'n grill-matrix niet voor nodig. Het leidt af en wekt verwarring kan ik me voorstellen.
De enige bij wie je dat namelijk verwacht is politie. En de politie heeft daarmee een dwingende bedoeling: het aan de kant zetten van een auto om een bepaalde reden. Mensen kunnen daardoor in verwarring raken.
Dit is alleen bedoeld om nog meer op te vallen. Maar of dat nodig is? Ik heb er mijn vraagtekens bij. Dat die ambulance 'spoed' heeft lijkt me toch wel duidelijk als ie met zwaailichten en sirene achter je rijdt.

Gr
Erik


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #292 Gepost op: 18 februari 2007, 20:26:39
Mijn mening: zwaailichten en sirene achter je = aan de kant en ruim baan geven.
Daar is zo'n grill-matrix niet voor nodig. Het leidt af en wekt verwarring kan ik me voorstellen.
De enige bij wie je dat namelijk verwacht is politie. En de politie heeft daarmee een dwingende bedoeling: het aan de kant zetten van een auto om een bepaalde reden. Mensen kunnen daardoor in verwarring raken.
Dit is alleen bedoeld om nog meer op te vallen. Maar of dat nodig is? Ik heb er mijn vraagtekens bij. Dat die ambulance 'spoed' heeft lijkt me toch wel duidelijk als ie met zwaailichten en sirene achter je rijdt.

Gr
Erik

Handig bij mensen die hun radio zo hard hebben aanstaan in hun auto dat ze geluid van buitenaf niet horen.. en misschien wel even in hun spiegeltje kijken  :-X  :-X;)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #293 Gepost op: 18 februari 2007, 20:36:45
Handig bij mensen die hun radio zo hard hebben aanstaan in hun auto dat ze geluid van buitenaf niet horen.. en misschien wel even in hun spiegeltje kijken  :-X  :-X;)

Dan nog heb je ook de beschikking over allerhande blauwe flitsers op de wagen en blijf ik erbij dat het verwarring wekt. Simpelweg omdat de enige op dit moment toegepaste manier van dergelijke matrixborden die bij de politie en/of marechaussee is. Daar heeft het een dwingende/bevelende functie. Mensen verwachten zoiets niet op een ambulance en gaan dan wellicht moeite doen om het te lezen terwijl ze beter hun kop erbij kunnen houden en zorgen dat ze op een veilige manier die ambulance ruim baan geven. Soms moet je dingen zo simpel mogelijk willen houden.

Maar deze discussie hoort niet in dit topic thuis, dus laten we het hierbij laten.

Gr
Erik


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #294 Gepost op: 18 februari 2007, 21:35:05
Simpelweg omdat de enige op dit moment toegepaste manier van dergelijke matrixborden die bij de politie en/of marechaussee is.

Gr
Erik
en douane ;)

maar volgens mij valt het niet eens op.. back to topic maar weer


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #295 Gepost op: 19 februari 2007, 17:42:14
VZA Chevy



Bart S

  • Gast
Reactie #296 Gepost op: 19 februari 2007, 20:01:33
VZA Chevy
http://www.putfile.com/pic.php?img=4808286][img]http://img1.putfile.com/thumb/2/491141049.jpg

Strakke foto, bekende bestuurder ;)


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #297 Gepost op: 19 februari 2007, 20:38:10
Ben jij dat dan


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #298 Gepost op: 20 februari 2007, 13:59:54
Na alle hypermoderne Chevy`s is het even tijd voor wat nostalgie.
Op de (ingekleurde) foto staat een Chevrolet C10 Ambulance van de GGD Nijmegen 1970 gebruikt als cardiolance.
Sommige universiteitssteden deden in deze periode proeven met wagens voorzien van defibrilator en monitor.
De foto komt uit het gemeentearchief van Nijmegen en is door mijzelf voorzien van wat kleur. ;)

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #299 Gepost op: 21 februari 2007, 21:13:39
En de nieuwste Chevy van Nijmegen, de 08-121:

Geloof niet alles wat je denkt.