Chevrolet A-ambulances

Auteur Topic: Chevrolet A-ambulances  (gelezen 404142 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #750 Gepost op: 11 augustus 2008, 20:13:47


Wie me kan vertellen welke ambu het is mag me het zeggen.. Ik kan niks vinden over Chevrolets in Terneuzen e.o :-X


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #751 Gepost op: 11 augustus 2008, 20:20:51
Zo zonder regionaam ziet ie er uit als een leen-ambu.
Visser heeft een paar chevy's staan.
CN NRK


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #752 Gepost op: 11 augustus 2008, 20:29:48


Nog zo 1..

Leen ambu zou heel goed kunnen nu je het zegt :-[


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #753 Gepost op: 11 augustus 2008, 21:36:26
Het zou kunnen dat dit een leen ambulance van de Graaff is.

In Terneuzen rijden ze tenslotte ook met de Nissan ambulance voertuigen van deze firma, en ze zijn Chevrolet dealar.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #754 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:42:08

Nog zo 1..

Leen ambu zou heel goed kunnen nu je het zegt :-[

De 80-HT-RX was een ambu in dienst van de AmbulanceZorg Groningen (daarvoor UMCG Ambulancezorg) locatie Appingedam en geleverd door De Vries Ambulance.
Geloof niet alles wat je denkt.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #755 Gepost op: 12 oktober 2008, 16:27:20


Korps               : Schiphol Airport Medical Services
Post                 : Sloten
Soort voertuig    : Ambulance
Roepnummer      : 12-110
Merk                : Chevrolet GMT610
Fabrikant          : De Vries
Kenteken          : 22-ZP-RB
Bouw/dienstjaar : 2008
Bijzonderheden  : ***
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #756 Gepost op: 18 oktober 2008, 19:44:35


Dienst: GGD Kennemerland/AHV Haarlem
Roepnummer: 12-133
Merk & Type: Chevrolet Chevy Van
Soort voertuig: Ambulance
In dienst: 2007
Bijzonderheden: -
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #757 Gepost op: 18 oktober 2008, 21:37:15
is die oranje lamp niet bedoeld voor het rijden op de banen?
bij een bezoek aan vliegveld twente aantal jaar geleden werd verteld dat je een oranje zwaailamp aan moest hebben als men rijd op een start/landingsbaan

Ja, maar niet zozeer alleen op de baan.
We lopen in NL een beetje achter op dat vlak. Ik heb voorheen erg veel luchthavens gezien in europa (luchtvracht gereden) en daarbij ook veel air-side geweest.
Het is op de meeste luchthavens in europa wettelijk verplicht een oranje knipperlicht te voeren op het voertuig, welk rondom zichtbaar is. Alleen dan mag een voertuig zich zonder begeleiding op de air-side verplaatsen. Europese wetgeving, dus zal je hier ook meer gaan zien.  ;)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #758 Gepost op: 26 oktober 2008, 12:46:26


Dienst : VZA Ambulancezorg. Post Amstelveen
Soort voertuig : Ambulance
Merk : Chevrolet
Type : GMT600
Roepnummer : 13-178
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #759 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:04:56
Ja, maar niet zozeer alleen op de baan.
We lopen in NL een beetje achter op dat vlak. Ik heb voorheen erg veel luchthavens gezien in europa (luchtvracht gereden) en daarbij ook veel air-side geweest.
Het is op de meeste luchthavens in europa wettelijk verplicht een oranje knipperlicht te voeren op het voertuig, welk rondom zichtbaar is. Alleen dan mag een voertuig zich zonder begeleiding op de air-side verplaatsen. Europese wetgeving, dus zal je hier ook meer gaan zien.  ;)


In Nederland lopen we helemaal niet achter op dat vlak. Zoals de ICAO regels voorschrijven, en alle vliegvelden zich qua regulering aan houden, en de lokale regels voor wat betreft airside, mag niemand zich op airside bevinden, met uitzondering van de ontheffinghouders, geďnstrueerden en nood-diensten, waarbij dan het oranje knipper- of zwaailicht gevoerd moet worden.
Zonder begeleiding de airside op, dat heeft niets te maken met een oranje pit op je dak of niet, je zult nog altijd alle nodige examens gedaan moeten hebben om zonder begeleiding airside op te mogen.
Daarnaast heb je nog het verschil tussen airside en airside. De randwegen vallen onder de "algemene" begripsvorming van airside, de start- en landingsbanen en het taxiwegen-stelsel mogen echter alleen betreden worden door diegenen die voor hun werkzaamheden daar dienen te zijn (nood-diensten, marshallers, airside security, sneeuwdiensten, vogelwacht) en in direct contact met de verkeersleiding staan (extra communicatie aan boord).

Europese wetgeving heeft hier niets mee te maken, slechts de ICAO regelgeving. Je beweringen over dat we achterlopen en onder invloed van Europa staan zijn niet correct.

Groet
René
(werkzaam bij de verkeersleiding)