Chevrolet A-ambulances

Auteur Topic: Chevrolet A-ambulances  (gelezen 408084 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

royko100

  • Royko100
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #1150 Gepost op: 12 januari 2011, 15:46:47
GLD-Z huurt alles :D

Hoe weetje dat ?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #1151 Gepost op: 12 januari 2011, 15:49:13
Alles wat ze kopen op het moment is mercedes

Ik vind ze toch meer op een bestelbusje lijken wat voor opbouw ze er ook opzetten
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1152 Gepost op: 12 januari 2011, 16:33:12
Hoe weetje dat ?
Omdat dat zo is(Heb er ook stage gelopen), zelfs OVD-G voertuigen huren ze.... de Atego MICU komt ook van De Graaff af(weet niet of die gehuurt is). Denk een wagen lease/huren incl. reparatie/onderhoud de goedkoopste oplossing is?


royko100

  • Royko100
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #1153 Gepost op: 12 januari 2011, 16:46:46
Omdat dat zo is(Heb er ook stage gelopen), zelfs OVD-G voertuigen huren ze.... de Atego MICU komt ook van De Graaff af(weet niet of die gehuurt is). Denk een wagen lease/huren incl. reparatie/onderhoud de goedkoopste oplossing is?

O oke ja klopt al die voertuigen komen bij de graaf vandaan denk dat de micu dan ook gehuurd is


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1154 Gepost op: 12 januari 2011, 21:55:53
Is ook bekend wat er met de oude 08-111 gaat gebeuren? :)
Op dit moment is er geen handel in de gebruikte Chevrolet ambulances en daarom stuurt de Graaff ze allemaal naar een demontage bedrijf dat is gespecialiseerd in amerikaanse auto's, en dat bedrijf verkoopt sommige voertuigen dan vreemd genoeg weer gewoon door.

O oke ja klopt al die voertuigen komen bij de graaf vandaan denk dat de micu dan ook gehuurd is
Die MICU is wel wat anders dan de normale voertuigen hoor, hij kan best gehuurd zijn daar weet ik verder niets over, maar deze voertuigen kosten rond de 5 ton, in het geval van de vrachtwagens dan, en hier is misschien toch wat meer papier werk voor nodig om dit op de weg te zetten. Ik bedoel dus dat een ''huur contract'je'' hier mischien een beetje te kort door de bocht voor is.
(en dat bedrag van 5 ton heb ik in een artikel over een afgeleverde MICU gelezen)


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1155 Gepost op: 12 januari 2011, 23:21:10
Op dit moment is er geen handel in de gebruikte Chevrolet ambulances en daarom stuurt de Graaff ze allemaal naar een demontage bedrijf dat is gespecialiseerd in amerikaanse auto's, en dat bedrijf verkoopt sommige voertuigen dan vreemd genoeg weer gewoon door.
Die MICU is wel wat anders dan de normale voertuigen hoor, hij kan best gehuurd zijn daar weet ik verder niets over, maar deze voertuigen kosten rond de 5 ton, in het geval van de vrachtwagens dan, en hier is misschien toch wat meer papier werk voor nodig om dit op de weg te zetten. Ik bedoel dus dat een ''huur contract'je'' hier mischien een beetje te kort door de bocht voor is.
(en dat bedrag van 5 ton heb ik in een artikel over een afgeleverde MICU gelezen)
Wat zit er dan voor speciale middelen in die vrachtwagen dat het bij elkaar 5 ton kost?  :o
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1156 Gepost op: 13 januari 2011, 07:36:56
Wat zit er dan voor speciale middelen in die vrachtwagen dat het bij elkaar 5 ton kost?  :o

Stroomvoorziening, aangepaste luchtvering, opbouw, signalering, electronica ... Wat dacht je dat een normale (politie) surveillance-auto kost, kant en klaar (inzetgereed dus), alleen de signalering kost al rond de 5000 euro (balk + 2 flitsers en 2 speakers)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1157 Gepost op: 13 januari 2011, 11:44:01
Was het trouwens ook niet zo dat de MICU voertuigen aangeschaft zijn door door de zorg- of trauma centra zelf. (deze optie kwam gister nog even boven borrelen) En als dat zo zou zijn dan kunnen deze voertuigen niet eens verhuurd worden omdat ze al in het bezit zijn van de organisatie zelf. Maarjah ik weet het fijne er ook niet van.
Stroomvoorziening, aangepaste luchtvering, opbouw, signalering, electronica ... Wat dacht je dat een normale (politie) surveillance-auto kost, kant en klaar (inzetgereed dus), alleen de signalering kost al rond de 5000 euro (balk + 2 flitsers en 2 speakers)
Visser heeft ooit een order gehad voor 5 Visser type 4 ambulances en hier was een order van 6 ton volgens een nieuws berichtje dat erover ging.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1158 Gepost op: 13 januari 2011, 18:15:53
Er zijn een aantal ziekenhuizen aangewezen die de beschikking hebben over een IC met een bijzonder karakter. In dat kader zijn die ziekenhuizen vervolgens ook aangewezen om op georganiseerde wijze deze patiënten te ontvangen / vervoeren. Het zijn dus de ziekenhuizen die de verantwoording hebben over het IC-vervoer. Het ziekenhuis levert ook het personeel, muv de ambulancechauffeur. Het ziekenhuis zal dus ook een grote stem hebben mbt de aanschaf van het soort voertuig (en de binnenmaten).
Het onderbrengen van een MICU is over het algemeen een gedelegeerde verantwoordelijkheid van de ambulancedienst in dezelfde regio. Deze ambulancedienst zal ook met adviezen komen mbt de aanschaf van het voertuig.
Dit is wat ik begrepen heb.
Geloof niet alles wat je denkt.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #1159 Gepost op: 14 januari 2011, 21:00:36


Soort voertuig: Ambulance
Roepnummer: 12-182
Standplaats: Hoofddorp
Dienst: VZA Hoofddorp
Bijzonderheden: Stond bij de VZA Amsterdam (Karperweg) omdat deze naar de garage moest.