Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 242113 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 2 november 2011, 21:20:15
En ja waar hij moet blijven is een goeie, in amerika hebben ze hem gewoon aan de koppel hangen
voor of na het wapen.

Als ik me niet vergis hebben ze hem in de VS ook regelmatig aan de andere kant dan het wapen hangen. Dus vuurwapen rechts, tazer links. Dan kan je je iniedergeval niet vergissen in welke je pakt :P

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 2 november 2011, 21:24:21
Er zijn zat collega's die nu al niet meer in de Touran passen qua breedte. Daar hoef je overigens niet dik voor te zijn.
Laat staan als er ook nog een taser aan je koppel moet.

Ik weet het eigenlijk niet, missen we überhaupt op dit moment iets qua bewapening? In mijn ogen geen taser maar iets met meer vuurkracht, zeker met AMOK in het achterhoofd en met de steeds hoger wordende geweldsspiraal. Een nieuw uniform, iedereen de lange lat, gebruik van voertuigstopmiddelen (spijkermatten bijv.) en dergelijke, daar zie ik persoonlijk meer de waarde van.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 2 november 2011, 21:46:14
Er zijn zat collega's die nu al niet meer in de Touran passen qua breedte. Daar hoef je overigens niet dik voor te zijn.
Laat staan als er ook nog een taser aan je koppel moet.
Ik vraag mij af of het inruilen van de peperspray voor de taser een verbetering zou betekenen i.p.v. beide omdat er al zoveel meegevoerd moet worden door de agenten?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 2 november 2011, 22:07:23
Op het moment dat de camera aan komt lijkt de verdachte heel verkrampt in de auto te zitten. Volgens mij werkt de taser dan wel.
Dat is het moment dat de persoon met de laser naar links moet stappen (draadcontact houden) en de twee andere de persoon uit de auto kunnen trekken. Nee, nu staan er 3 man met tasers te zwaaien en die houden ook eens op.

Buiten dat. Valt het je ook op dat de agent waarbij de cameraman in de auto zit z'n taser laat vallen, zn wapen grijpt, de auto in springt en wegrijdt? Hierbij dus de taser gewoon open en bloot op straat laat liggen. Dat zou je in Nederland je baan kosten....

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 2 november 2011, 22:10:55
de gebruikte taser betreft overigens niet de laatste X26, maar de minder krachtige en oudere M26 (groter model)

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 16 februari 2012, 09:23:27
'Vijfhonderd doden na stroomstoten politie VS'
Laatste update:  16 februari 2012 05:08 info .

WASHINGTON - Amnesty International luidt de noodklok omdat 500 doden zijn gevallen door stroomstootwapens van de Amerikaanse politie in ruim 10 jaar.

Foto:  AFP De organisatie voor mensenrechten zegt dat bij vele gevallen sprake is van onnodig geweld door agenten.

''Onaanvaardbaar. De richtlijnen moeten strikter worden'', verklaarde programmadirecteur Susan Lee van Amnesty woensdag.

De stun guns en tasers zijn populair bij de Amerikaanse agenten om mensen veilig te kalmeren. De elektrische wapens kunnen vitale spieren tijdelijk verlammen. Maar niet iedereen verdraagt de stoten, bijvoorbeeld als het wapen twee keer wordt toegepast.

Dronkenlap

Maandag telde Amnesty de 500e dode door stroomstootwapens van de Amerikaanse politie. Het slachtoffer was een ongewapende dronkenlap, Johnnie Kamahi Warren, die in Alabama twee stroomstoten kreeg.

In Nederland wordt invoering van de taser bekeken in een onderzoek naar de uitrusting van de politie, meldde minister Ivo Opstelten (Veiligheid) in november aan de Tweede Kamer.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman had bepleit om agenten stroomstootwapens te geven, omdat pepperspray niet genoeg zou helpen.

© ANP Print dit artikel Foto

BRON: http://www.nu.nl/buitenland/2742130/vijfhonderd-doden-stroomstoten-politie-vs.html
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #136 Gepost op: 16 februari 2012, 13:27:04
Iedereen kent de voorbeelden (filmpjes) waarin er wel héél erg snel gebruik gemaakt wordt van de taser. Als je de taser ''onder'' het vuurwapen zou zetten zou je er waarschijnlijk dodelijke slachtoffers mee sparen. Zowiezo zijn er in Amerika hele andere regels, zij kennen, voor zover ik weet, geen verschil tussen aanhoudingsvuur en noodweer.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #137 Gepost op: 16 februari 2012, 15:15:55
Neemt niet weg dat dit wapen niet in alle gevallen een non-lethal wapen is.

Mocht dit wapen in Nederland worden ingevoerd, dan moet men wel rekening houden met deze bijwerking. En dat ook eerlijk communiceren naar politiek en samenleving.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #138 Gepost op: 16 februari 2012, 16:17:58
'Vijfhonderd doden na stroomstoten politie VS'
Laatste update:  16 februari 2012 05:08 info .

WASHINGTON - Amnesty International luidt de noodklok omdat 500 doden zijn gevallen door stroomstootwapens van de Amerikaanse politie in ruim 10 jaar.

Foto:  AFP De organisatie voor mensenrechten zegt dat bij vele gevallen sprake is van onnodig geweld door agenten.

''Onaanvaardbaar. De richtlijnen moeten strikter worden'', verklaarde programmadirecteur Susan Lee van Amnesty woensdag.

De stun guns en tasers zijn populair bij de Amerikaanse agenten om mensen veilig te kalmeren. De elektrische wapens kunnen vitale spieren tijdelijk verlammen. Maar niet iedereen verdraagt de stoten, bijvoorbeeld als het wapen twee keer wordt toegepast.

Dronkenlap

Maandag telde Amnesty de 500e dode door stroomstootwapens van de Amerikaanse politie. Het slachtoffer was een ongewapende dronkenlap, Johnnie Kamahi Warren, die in Alabama twee stroomstoten kreeg.

In Nederland wordt invoering van de taser bekeken in een onderzoek naar de uitrusting van de politie, meldde minister Ivo Opstelten (Veiligheid) in november aan de Tweede Kamer.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman had bepleit om agenten stroomstootwapens te geven, omdat pepperspray niet genoeg zou helpen.

© ANP Print dit artikel Foto

BRON: http://www.nu.nl/buitenland/2742130/vijfhonderd-doden-stroomstoten-politie-vs.html

Mooi stukje stemmingmakerij van de media. Want dit bericht vertelt mij niet hoeveel aanhoudingen er in die tien jaar zijn geweest in heel Amerika. Uiteraard, is het heel erg triest als iemand komt te overlijden door het taser-gebruik. Maar ik denk dat het percentage dik onder een (1) procent valt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #139 Gepost op: 16 februari 2012, 16:20:26
Neemt niet weg dat dit wapen niet in alle gevallen een non-lethal wapen is.

Mocht dit wapen in Nederland worden ingevoerd, dan moet men wel rekening houden met deze bijwerking. En dat ook eerlijk communiceren naar politiek en samenleving.

Natuurlijk. Als je de taser ''onder'' het vuurwapen zet, verklein je in ieder geval de kans op dodelijk (vuurwapen) letsel.
Ik weet niet precies hoe ze hem nu bij de IAT's hebben ingeschaald, maar dat zal er niet ver van af liggen.