Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241664 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 16 februari 2012, 19:09:20
Geef een op de zes gewone politieagenten een taser in plaats van pepperspray.

Gebruik de taser alleen als pepperspray niet bruikbaar is bij  ernstige dreiging van zwaar geweld. Bijvoorbeeld een opgefokte kleerkast met cocaïne en mes. Of agenten die zwaar belaagd worden, zonder dat er snel genoeg assistentie kan komen van collega's.
Ik stem links.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #141 Gepost op: 16 februari 2012, 19:55:21
En dan heb je net geen agent met taser bij je...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #142 Gepost op: 16 februari 2012, 20:03:46

Gebruik de taser alleen als pepperspray niet bruikbaar is bij  ernstige dreiging van zwaar geweld. Bijvoorbeeld een opgefokte kleerkast met cocaïne en mes. Of agenten die zwaar belaagd worden, zonder dat er snel genoeg assistentie kan komen van collega's.
98uiye wat heb jij met 1 op de 6. Lees net jou topic over de shotgun en nu weer maar 1 op de 6. Het is of iedereen of niemand en wat de taser betreft zal het voorlopig bij niemand blijven. Zou ook niet weten waar ik die moet laten aan de koppel. En wat al eerder is genoemd, ja de taser kan dodelijk zijn maar hebben wij ook niet juist regels voor het gebruik van de pepper. Waarom dan deze ook niet voor de taser als hij er komt?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #143 Gepost op: 16 februari 2012, 20:11:34

Dusss.... ik begrijp dat je ook veel werkt met dit soort situaties ? Je kunt vaak de situaties waarin je pepper of taser in de geval nodig hebt de komst van overige collega's niet afwachten. Dat is het probleem ook. Of allemaal of niemand. Gedegen training is waar het mee valt of staat.  Over het 1 op de 6 verhaal ga ik niet eens woorden vuil aan maken.... ow heb ik net toch gedaan.... 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #144 Gepost op: 16 februari 2012, 20:20:10
Die collega is nooit bij je als je hem nodig hebt.

Citaat
Gebruik de taser alleen als pepperspray niet bruikbaar is bij  ernstige dreiging van zwaar geweld. Bijvoorbeeld een opgefokte kleerkast met cocaïne en mes. Of agenten die zwaar belaagd worden,
vAgent bedreigen / aanvallen? wmb vuurwapen.

Citaat
zonder dat er snel genoeg assistentie kan komen van collega's.
Die met die taser zeker?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #145 Gepost op: 16 februari 2012, 22:05:39

Wat is er mis met wat good ole fashion 9mm parabellum justice....?

Dit soort scenario's rechtvaardigt toch gewoon het gebruik van het vuurwapen, of mis ik wat...?

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #146 Gepost op: 16 februari 2012, 23:05:57
stond vandaag toevallig een stukje in de krant dat de taser 10 jaar word gebruikt door de amerikaanse politie.
met als gevolg 500 doden in 10 jaar.

Misbruik van de taser kan worden verminderd door die slechts aan één op de zes agenten te geven. Die moet daartoe uitgebreide training krijgen en daarvoor worden geselecteerd op karakter en capaciteiten.

Bovendien zouden alle contacten tussen agenten en burgers moeten worden opgenomen op video met een 'body-cam' door de politie. Dat vermindert geweld aan beide kanten, vermindert tijdverlies aan het schrijven van gedetailleerde verslagen en voorkomt onduidelijkheid in de rechtszaal.
Ik stem links.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #147 Gepost op: 16 februari 2012, 23:14:02
Wat is dat eigenlijk met 1 op de 6?

Waar haal je dit getal vandaan of loop je iedereen nou gewoon te trollen...?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 16 februari 2012, 23:18:48
Misbruik van de taser kan worden verminderd door die slechts aan één op de zes agenten te geven. Die moet daartoe uitgebreide training krijgen en daarvoor worden geselecteerd op karakter en capaciteiten.

Bovendien zouden alle contacten tussen agenten en burgers moeten worden opgenomen op video met een 'body-cam' door de politie. Dat vermindert geweld aan beide kanten, vermindert tijdverlies aan het schrijven van gedetailleerde verslagen en voorkomt onduidelijkheid in de rechtszaal.

Theoretische prietpraat. Bodycam is aangetoond dat het niet tot minder geweld leidt. Bovendien kunnen niet alle beelden gebruikt worden in de rechtzaak, en blijft er toch echt de noodzaak om alles nauwkeurig vast te leggen in een PV.

Dat 1/6 is natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #149 Gepost op: 17 februari 2012, 00:29:52

Een op de zes, waardoor je elke keer die ene agent niet ter plaatse hebt die je wel hebben wilt ...
Om je (wél) even een praktijk voorbeeld te geven, per district in een middelgrote politieregio zijn er ongeveer in den nachtdienst zes man aan het werk, tel daarbij op dat zo'n district dan gemiddeld 150km2 is ...

De body-cam is al afgeschoten door de mensen die er verstand van hebben, omdat het niet de resultaten biedt die men er van verwacht had.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !